לוחם מג"ב שנרצח בפיגוע הבוקר (שלישי) בהר אדר הוא סמ"ר סולומון גברייה ז"ל, תושב באר יעקב, בן 20. הוא התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. ביוני האחרון החליף גברייה את תמונת הפרופיל שלו באינסטגרם לזכרה של הדס מלכא, לאחר נפילתה בפיגוע בשער שכם בירושלים. היום הפכה משפחתו גם היא לחלק ממשפחת השכול של מג"ב. 



ההרוגים הנוספים בפיגוע הם יוסף עותמאן בן ה-25 מאבו גוש ואור אריש תושב היישוב הר אדר, ששימשו כמאבטחים במקום. בפיגוע נפצע גם עמית שטיינהרט, הרבש"צ של הר אדר. אחיו מיקי סיפר: "הוא בחדר התאוששות, במצב טוב, בטיפול נמרץ, מחכים שהוא יתאושש. עמית הוא אדם שמאוד אוהב את העבודה שלו, הוא הילד של המשפחה. הוא עושה את התפקיד הזה קרוב לשנה וחצי".


שחזור של הלוחם שחיסל את המחבל בהר אדר

היינו בהלם טוטאלי כששמענו על הפיגוע, אבל מה שהרגיע אותנו פחות או יותר הוא שעמית התקשר להגיד לנו שהוא נורה, ושהוא בסדר, הוא זה שירה והרג את המחבל. אנחנו גאים בו. לצערנו, שמענו בשורות קשות על החברים שעבדו איתו. אנחנו עם המשפחות. הוא לא יודע, אנחנו לא מספרים לו כרגע. קודם כל שהוא יתאושש וירגיש טוב ובסוף גם נספר לו". לוחם מג"ב רס"ל נ' ,שנטרל את המחבל סיפר על הרגעים הקריטיים: "פתחתי דלת, ירדתי מהרכב, טענתי נשק ואמרתי לחברה שלי זוזי קצת שמאלה. יריתי בו שישה כדורים והוא נפל על הרצפה".



סמ"ר סולומון גברייה ז"ל. צילום: דוברות המשטרה



יוסף עותמאן. צילום מסך מפייסבוק




אור אריש. צילום מסך מפייסבוק



על פי החשד מחבל שהגיע במסגרת כניסה של פועלים לשער האחורי של היישוב הר אדר, החשיד כוח משולב של לוחמי מג"ב ומאבטחים שהיה בעמדת הבידוק. ברגע שהתקרבו לעברו הוא שלף נשק מתוך הז'קט שלו ופתח בירי לעברם, תוך שהוא גורם למותם של שלושה. בנוסף הרבש"צ של היישוב נפצע באורח קשה. שני חבריו של גברייה, לוחם ולוחמת, היו אלו שהצליחו לחסל את המחבל.



הרבש"צ שנפצע פונה אל בית החולים הדסה עין כרם. "גבר בשנות ה-30 לחייו שהגיע אלינו עם פציעות ירי מצבו יציב והוא ככל הנראה יועבר לחדר ניתוח. הוא כרגע לא נראה בסכנת חיים. סובל מפגיעות ירי משמעותיות", מסר סגן מנהל בית החולים הדסה עין כרם. המפגע הוא, נמר מחמוד אחמד גמל, תושב הכפר בית סוריכ הסמוך, בן 37, נשוי עם ארבעה ילדים. הוא נשא רישיון תעסוקה בתוך קו התפר בתוקף עד דצמבר.


המחווה של גברייה להדס מלכא ז"ל. צילום מסך מהאינסטגרם



חמאס הודיע כי הוא מברך על הפיגוע בהר אדר, והדגיש כי "היחס הטבעי עם הכיבוש הוא ההתנגדות וההגנה - ולא דו קיום". דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר בהודעה לתקשורת, כי "הפיגוע הוא מסר לכיבוש שניסיונותיו לשנות את הזהות של ירושלים לא יצליחו, וכי כל המאמצים של הכיבוש לשנות את המציאות לא ישנו אותה". לדבריו, "שוב ירושלים מוכיחה שהיא לב הקונפלקט עם הכיבוש, ולא ניתן להוציא אותה מהמשוואה. ירושלים היא פלסטינית-ערבית והעם שלנו ימשיך להילחם עד לשחרורה".



דובר חמאס כינה את הפיגוע "שרשרת נוספת באינתיפאדת ירושלים, שמוכיחה כי הצעירים ימשיכו להילחם עד לשחרור מלא של העם והאדמה. הדבר מוכיח כי העם שלנו דוחה את היגיון התחנונים למען הזכויות מארגונים ומוסדות בינלאומיים, והוא יגן על זכויותיו והמקומות הקדושים לו בדמו ובנשמתו".