17 שנה לאחר מותו של חייל צה"ל מדחת יוסף בקבר יוסף, אחיו של החלל הדרוזי, מהדי, לא סולח להנהגה דאז, ויצא בהתקפה חריפה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בגל"צ: "הוא התנתק מהמשפחה ולא שלח אפילו מכתב תנחומים. רק לאחרונה התחיל לשלוח מסרונים אלינו בשל העובדה שהוא רוצה לחזור לפוליטיקה, וסירבנו להיפגש איתו".



"אנחנו עדיין חיים את הכאב", הצהיר יוסף, שהסביר: "כל עוד האמת לא יצאה לאור, אנחנו לא נצליח לישון. מדחת מתהפך בקבר. הוא הופקר למוות, וכפי שאנחנו יודעים לא מפקירים פצועים בשטח. עושים תחקירים ושום דבר לא יוצא מזה ואנחנו לא יכולים להתנחם".



לדבריו, "הייתה ועדת חקירה צבאית, ואנחנו ביקשנו ממלכתית, שיהיה בה נציג של המשפחה. חקרו תוך שבועיים והושגו תוצאות, כשהשורה התחתונה ממנה היא שלא היינו אמורים לסמוך על הפלסטינים". 


אהוד ברק. "נטש אותנו". צילום: פלאש 90
אהוד ברק. "נטש אותנו". צילום: פלאש 90


"רציתי שהאמת תצא לאור. מינו ועדה ואלעזר שטרן ויואב גלנט היו ראשיה. הם הגיעו אלינו, ולפני זה כבר נכתב בעיתון על תוצאות הוועדה, לפיהן לא היה אפשר לחלץ את מדחת בחיים. אני הבאתי תקשורת לביתנו, והם סירבו לספר את הכל בהתחלה בשל כך. הלכנו למחאות ולבג"ץ ואמרנו שאנו לא מקבלים את תוצאות הדוח. כשעתרנו לבג"ץ העתירה נדחתה בטענה שבית המשפט לא מתערב בהחלטות צבאיות".

בתוך כך, יוסוף שיגר מתקפה חסרת תקדים על ראש הממשלה דאז ברק: "הוא נתן את ההוראה, גם מופז לא הכחיש את זה. אנחנו, כמובן, מאשימים את שני הדרגים - הצבאי והמדיני. לימדו אותי עוד בטירונות שחצי דקה זה הרבה זמן, אז על אחת כמה וכמה כשמדובר בקצינים בכירים שמשקיפים מרחוק. מתי ירו מסוקי הקרב? כשהם ידעו שמדחת אינו בין החיים. פתאום גופה הפכה להיות יותר חשובה מבן אדם חי ושלם".

בהתייחס לתפקיד ששיחק המוצא של אחיו במהלך ההתנהלות באירוע, אמר אחיו של החלל כי "פעם לא רציתי לענות על זה כי חשבתי שזו פרובוקציה, אך היום אני יכול להגיד שאם בנם של אחד הגנרלים הבכירים היה במקום מדחת אז היו מחלצים אותו ובגדול. למעשה, אלעזר שטרן הוציא אגרת פעם שגורל של חיילים לא יהודים פחות חשוב מזה של חיילים יהודים, ומנעו ממנו להפיץ אותה בצה"ל".