פרטים חדשים נחשפו הערב (שלישי) על הבעיה הרפואית שכתוצאה ממנה התמוטטה ומתה חיילת בת 19 בכלא 4, זאת לאחר שהתלוננה על כאבים בחזה, וסבלה בנוסף מהקאות ושלשולים. לפי דיווח בחדשות 10, גורמים בבתי החולים "בלינסון" ו"אסף הרופא" אומרים כי היא סבלה מדלקת בשריר הלב, וכתוצאה מכך סבלה מהפרעת קצב לבבית ובסוף מדום לב. למעשה, היא הגיעה לבית החולים עם פגיעה מוחית קשה, ולכן ישנן שני תרחישים שיכלו להביא למותה - או שלקח זמן רב עד ששמו לב לכך שהיא התמוטטה בכלא הצבאי, או שפעולות ההחייאה לא היו יעילות. מצה"ל,  שיצטרך כעת לבדוק את נסיבות האירוע, נמסר כי הוא "לא מנדב מידע על חקירות פנים הנערכות בו".



החיילת בת ה-19 הייתה לפני גיוסה מתעמלת קרקע מצטיינת ושירתה בחיל האוויר בבסיס בצפון. המשטרה הצבאית עצרה אותה בחשד לשימוש וסחר בסמים קלים. במהלך חקירתה היא הועברה לכלא 4, שם, כשחשה ברע, נתן לה החובש במרפאת הכלא אקמול.



מחנה צריפין. צילום: משה כהן
מחנה צריפין. צילום: משה כהן



לאחר זמן מה החמיר מצבה והיא התלוננה על מיחושים בחזה ושלשולים, ונבדקה על ידי רופא צבאי, ולמחרת התמוטטה בתאה. בוצעה בה החייאה והיא הועברה לבית החולים אסף הרופא הסמוך לצריפין, וכשחלה הרעה נוספת במצבה המתדרדר, היא הועברה לבית החולים בילינסון, שם נפטרה.



מדובר צה"ל נמסר מיד לאחר התקרית כי "ביום ה-18 בספטמבר 2017 נעצרה חיילת במסגרת חקירת מצ"ח שנערכה בעניינה. מעצרה של החיילת הוארך על-ידי בית הדין הצבאי לצורכי חקירה. ב-24 לספטמבר, החיילת התמוטטה ופונתה לטיפול רפואי בבית חולים סמוך. למחרת נפתחה חקירה של היחידה לחקירות פנים בצה"ל לבירור נסיבות המקרה. החקירה עודנה מתנהלת. צה"ל משתתף בצער המשפחה".