צה"ל דיווח הערב (ראשון) כי טנק ביצע ירי לעבר עמדת תצפית של חמאס ברצועת עזה והשמיד אותה, וזאת בתגובה לשיגור הרקטה מוקדם יותר הערב מהרצועה לכיוון ישראל, רקטה שהתפוצצה בשטח הפלסטיני. "ניסיון הירי מהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע מרצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל.



מוקדם יותר, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על התקיפה ומסרו כי הצבא ביצע ירי ארטילרי בוצע לעבר נקודת פיקוח של חמאס ממזרח למחנה הפליטים אל-מע׳אזי, שבמרכז רצועת עזה. 



"שלוות החג הופרה באזעקה"





בתגובה לשיגור מוקדם יותר, אמר ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני: "לצערנו, שלוות החג הופרה באזעקה במספר יישובים במועצה, אך לשמחתנו עודכנו כי לא מדובר בנפילה בשטח המועצה. אנו בקשר רצוף עם כוחות הביטחון ואין שינוי בהנחיות ההתגוננות. אני קורא לכל תושבי אשכול ולאורחינו להמשיך ליהנות מאוירת החג והסתיו באשכול", הוסיף. כזכור,  גם אתמול נשמעה אזעקה במרחב עוטף עזה, אולם אז התברר כי מדובר בהתראת שווא.



באירוע דומה, שאירע בחודש יולי, שוגרה רקטה לרצועה לעבר שטח ישראל, אולם היא התפוצצה באוויר. דובר צה"ל מסר כי בשל העובדה שהיא התפוצצה באוויר, לא הופעלה באותו מקרה אזעקת צבא אדום. חודש לפני כן שוגרה רקטה שנפלה בשטח פתוח במועצה אזורית שער הנגב. גם במקרה הזה לא היו נפגעים ונזק. ארגון סלפי שלא נשמע למרות חמאס, נטל אחריות בחודש יוני.