נערכים לעימות: בריטניה מתכוננת לאפשרות של מלחמה עם קוריאה הצפונית, על רקע החשש מניסוי טילים נוסף שיגרור תגובה צבאית מצד ארצות הברית, ובמסגרת זו, הוכנה תכנית קרב מפורטת נגד פיונגיאנג, כך לפי דיווח הבוקר (שני) ב"טלגרף" הבריטי.



למעשה, מדינות המערב עוקבות בדאגה אחר המדינה המבודדת בעולם, מתוך חשש לשיגור נוסף של טיל ארוך טווח מחר לציון יום השנה להקמת של מפלגה השלטון.



בתוך כך, ההתבטאויות האחרונות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא הגבירה את המתחים באזור חצי האי הקוריאני בחודשים האחרונים, מה שחייב בכירים בריטים להכין תוכניות צבאיות בתגובה להגברת המתיחות ולמקרה שבו בריטניה תאלץ לפעול מול פיונגיאנג באמצעים מיליטנטיים.



קים ג'ונג און עם בכירים צפון קוריאנים. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און עם בכירים צפון קוריאנים. צילום: רויטרס



בין אלו ניתן לציין פריסת של נושאת המטוסים של חיל הים הבריטי "המלכה אליזבת". "יש לנו אוניות מלחמה רבות שנוכל לשלוח לאזור, בהן נושאת המטוסים החדשה והמתקדמת", אמר בכיר בריטי.



נושאת המטוסים המדוברת, שהגיעה לפורטסמות' באוגוסט לאחר שיוטי מבחן שערכה בים, אמורה להיכנס לשירות פעיל רק בשנת 2020. ואולם, בשל המתיחות ישנה אפשרות שהיא תהפוך למבצעית כבר בקרוב.



"במלחמת פוקלנד נאלצנו להגיב לאירוע ותהליך הפיכת נושאת מטוסים אחרת הואץ", אמר בכיר בחיל הים הבריטי, שהסביר: "זה נעשה במטרה להגן על טריטוריה בריטית. עם זאת, במקרה של קוריאה הצפונית בריטניה תהיה חלק מקואליציה גלובלית. נראה איזו תמיכה נוכל להעניק".



מזכיר ההגנה הבריטי מייקל פלון אמר בחודש שעבר ל-BBC כי בריטניה נמצאת בסיכון בגלל תכנית הטילים של קוריאה הצפונית. "לארצות הברית יש את הזכות להגן על השטח שלה, להגן על בסיסיה ולדאוג לאנשיה, אך זה מערב גם אותנו. - לונדון קרובה יותר לקוריאה הצפונית ולטילים שלה מאשר לוס אנג'לס", הוא הוסיף.