גורמים ביטחוניים פלסטינים טענו היום (שני), כי "ישראל מממנת חוליות שיגור ברצועת עזה, כדי לתרץ פגיעה בהתנגדות". בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" אמר המקור, כי לאחרונה נעצרו חברים בתאים שהוקמו ברצועת עזה בתמיכה ובהכוונה של המודיעין הישראלי. "התברר שהתאים קראו לעצמם בשמות לא אמיתיים מומנו וקיבלו הוראות על ידי המודיעין הישראלי", טען.



"יש לנו הודאות שלפיהן קצין מודיעין ישראלי העביר הוראות לתאים האלה, במטרה לפגוע בביטחון ברצועת עזה ולנהל מלחמת התשה עם ההתנגדות. בין היתר, מדובר בפעילים סלפים שנפלו אל ביצת הבוגדנות".



כמו כן, אתר "אל-מג'ד" הביטחוני המקורב לפלגים הפלסטינים החמושים, דיווח לאחרונה כי נעצר סייען של ישראל, שעומד מאחורי הפגזת מטרות ברצועת עזה. "בהודאתו אמר הסוכן כי קצין מודיעין ביקש ממנו ביום שלישי, ה-8 באוגוסט, להפגיז את האתר, לעקוב אחריו ולאסוף מודיעין", דווח באתר.



"באותו לילה, הודיעה ישראל על נפילת פצמ"ר באזור פתוח באזור אשקלון, ושעות לאחר מכן – הופצצו מוצבים של ההתנגדות על ידי ישראל". האתר תהה: "מי ירה טיל לעבר הכיבוש? האם אכן שוגר טיל, או שמדובר בתמרון של ישראל שמטרתו ליישם את תוכניתה".