לא שקט: שתי רקטות נורו הערב (ראשון) מכיוון חצי האי סיני לעבר עוטף עזה, כך אישר דובר צה"ל. דקות קודם לכן נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובים סופה, חולית, ניר יצחק, אבשלום, דקל, דריגאת, יבול, יתד, פרי גן, שדי אברהם, שלומית ושלומציון. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי אין נפילות בישובים, אלא ככל הנראה בשטחים פתוחים בתחום המועצה. עדיין מתבצעות סריקות וכרגע אין הנחיות מיוחדות לתושבים.



מוקדם יותר הערב אירע פיגוע משולב בצפון סיני על שני מוצבים של צבא מצרים, מקורות ביטחוניים במצרים אישרו כי בוצעה מתקפה משולבת. שישה חיילים מצריים נהרגו בתקיפה, באזור אל קואדיס, כאשר מנגד חוסלו 24 מחבלים והושמדו שני כלי רכב. לפני יממה סוכל פיגוע באל-עריש.


בעקבות כך, כוחות הביטחון במצרים ביטלו את פתיחת מעבר רפיח, שהייתה מתוכננת למחר בבוקר ולמשך ארבעה ימים, לצורך מעבר מקרים הומניטריים ואנשים שנתקעו בגבול בין רצועת עזה לבין מצרים. הפיגוע במצרים וביטול פתיחת המעבר מגיעים מספר ימים אחרי שנחתם הסכם הפיוס בין חמאס לרשות הפלסטינית.




תיעוד פעיל דאעש יורה רקטה לישראל מסיני, ארכיון. צילום: טוויטר
תיעוד פעיל דאעש יורה רקטה לישראל מסיני, ארכיון. צילום: טוויטר



ההערכה בצה"ל היא שמאחורי הירי עומדים פעילי דאעש, שתקפו גם את העמדות של צבא מצרים קודם לכן או פעילים עזתים שעברו לסיני ולא מקבלים מרות חמאס. כמו כן, הירי יכול להתפרש כהתרסה על הסכם הפיוס עם הרשות והפתח שנתפס בעיניהם כהפסקת המאבק בישראל.



לפני שבוע בדיוק נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר אז כי "זוהה שיגור לעבר שטח פתוח במועצה האזורית אשכול אבל אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות סורקים במרחב". צה"ל תקף בתגובה מטרות של חמאס.