חיל האוויר תקף היום (שני) סוללת טילים של הצבא הסורי, באמצעות טילי אוויר-קרקע. המטרה היתה 50 ק"מ מזרחית לדמשק, ולא היוותה סכנה למטוסים. צה"ל החליט להשמיד את הסוללה, כל המטוסים שבו בשלום. בתקיפה ברה בתגובה לירי טילים לעבר מטוס ישראלי בשמי לבנון
דובר צה"ל, רונן מנליס אמר כי "אנחנו רואים במשטר הסורי אחראי ורואים בטילים האלה פרובוקציה סורית, לא ניתן לזה לקרות. נגיב כמו שהגבנו עכשיו. מבחינתנו האירוע הסתיים כעת. אם יהיו מקרים דומים בעתיד נגיב. הירי לא היווה סיכון, גיחת צילום שגרתית, כנראה שהסורים חששו ממנה. צה"ל הגיב שעתיים אחרי הירי, מדובר בפרובוקציה סורית. ארבע פצצות של חיל האוויר, שהוציאו את ה-SA-5, אותה סוללה שירתה לפני חודשיים". 

ישראל עדכנה את רוסיה בדבר התקיפה, זאת במסגרת התיאום האווירי בין צבאות שתי המדינות. בעוד מספר שעות יגיע לישראל שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, וייפגש עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ועם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שיוסיפו לעדכן אותו על התקרית. גם מנגנוני האו"ם באזור עודכנו על הפעולה הישראלית.

זוהי הפעם הראשונה שהסורים מתערבים בפעילות חיל האוויר בלבנון. מדובר בניסיון סורי, אולי בהכוונה איראנית, לקבוע כללי משחק חדשים בשמי לבנון.

בסוריה סותרים את דברי דובר צה"ל

ברשת ב' דווח כי הערוצים הערביים טוענים שהטילים בעזרתם תקפה ישראל היו טילים מונחים. ערוץ אל מיאדין, שמזוהה עם אסד וחזבאללה, הבהיר כי "אין שום תגובה רשמית סורית, אך ישראל שיגרה טילים מונחים אל עבר סוללת הטילים". בניגוד להודעת דובר צה"ל, טוענות הרשתות הערביות כי "הטילים שוגרו משטח רמת הגולן. זאת לא פעם ראשונה שישראל לא חודרת למרחב האווירי של סוריה ותוקפת. הסורים טענו כי התקיפה נעשתה באמצעות משגרי טילים, שנמצאים בשטח הגולן.

בחודש שעבר דיווחו כלי תקשורת ערביים שישראל תקפה מחסני נשק בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, כך על פי דיווחים ערביים. על פי הדיווח באתר "אל ערבי אל ג'דיד", סדרה של פיצוצים הרעידה את נמל התעופה. האתר "דמשק עכשיו", הנחשב למקורב למשטרו של הנשיא בשאר אסד, דיווח כי "טיל של האויב פגע קרוב לנמל התעופה של דמשק". לא דווח על נפגעים.
 
על פי הדיווחים, מטרת התקיפה אז היתה מחסני נשק של חיזבאללה שנמצאים ליד נמל התעופה. עוד דווח כי התקיפה הישראלית נענתה באש נגד מטוסים. מקור בכיר בדמשק אמר לערוץ אל מיאדין כי ישראל תקפה את אזור נמל התעופה בדמשק מהצד הדרופ מערבי באמצעות שני טילים, שנורו מעבר לעבול. על פי אחד מעמודי הפייסבוק שנקרא "פרברי דמשק עכשיו", נראתה אש באזור איש לא נפגע. עוד נמסר כי הטיסות הבינלאומיות מהנמל ממשיכות לצאת כרגיל.

עשרה ימים לפני כן שוגר טיל פטריוט לעבר כלי טיס בלתי מאויש מתוצרת איראנית שהופעל על ידי חיזבאללה וניסה לחדור לשטח האוויר של ישראל ברמת הגולן.