בתגובה לזליגת הירי בצפון רמת הגולן מוקדם יותר היום (חמישי) תקף צה"ל את מקורות הירי. מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו". אתמול נשמעו פעמיים במהלך היום אזעקות בבסיסיים צבאים באזור, גם כן בעקבות הלחימה הפנימית בתוך סוריה. 

חיל האוויר תקף ביום שני האחרון סוללת טילים של הצבא הסורי, באמצעות טילי אוויר-קרקע. המטרה היתה 50 ק"מ מזרחית לדמשק, ולא היוותה סכנה למטוסים. צה"ל החליט להשמיד את הסוללה בתגובה לירי טילים לעבר מטוס ישראלי בשמי לבנון.
דובר צה"ל, רונן מנליס אמר כי "אנחנו רואים במשטר הסורי אחראי ורואים בטילים האלה פרובוקציה סורית, לא ניתן לזה לקרות. נגיב כמו שהגבנו עכשיו. מבחינתנו האירוע הסתיים כעת. אם יהיו מקרים דומים בעתיד נגיב. הירי לא היווה סיכון, גיחת צילום שגרתית, כנראה שהסורים חששו ממנה. צה"ל הגיב שעתיים אחרי הירי, מדובר בפרובוקציה סורית. ארבע פצצות של חיל האוויר, שהוציאו את ה-SA-5, אותה סוללה שירתה לפני חודשיים". ישראל עדכנה את רוסיה בדבר התקיפה, זאת במסגרת התיאום האווירי בין צבאות שתי המדינות.
 

הבוקר תרגל בית החולים רמב"ם תרחיש לפיו אזור חיפה נמצא תחת התקפת טילים, ביניהם כאלו הנושאים ראש נפץ כימי. בבית החולים מסרו, כי על פי התרחיש שתורגל, רמב"ם נאלץ להעביר את פעילותו אל בית החולים התת-קרקעי הממוגן ולטפל במאות פצועים אשר חלקם נחשפו לחומרים כימיים.



התרגיל התקיים בשיתוף פעולה של פיקוד העורף, כוחות ההצלה ומשרדי ממשלה שונים, התקיים לאורך שעות הבוקר ולקחו בו חלק רבים מאנשי מתאר החירום של בית החולים וכן עשרות חיילים מפיקוד העורף. במהלך תרגול התרחיש, התנסו המתרגלים בהפיכת החניון התת-קרקעי ברמב"ם אל בית החולים התת-קרקעי ממוגן ובקליטת הפצועים המיועדים להגיע בזמן אמת מכל אזור הצפון והטיפול בהם כאשר ישנה הבנה כי הם נחשפו לחומרים כימיים אשר לא ידוע מה טיבם.