לאחר החשש מהשחיתות בעקבות הפרשה הנחקרת בישראל, הודיעה היום (שני) ממשלת גרמניה כי עסקת הצוללות תצא לפועל בקרוב, וכי החתימה על העסקה נעשתה היום בשעות הצהריים.  



על פי דיווח ברשת ב', נשאל דובר הממשלה על הנושא ואז התברר כי הגרמנים סוגרים את העסקה כבר היום. כאמור, במסיבת עיתונאים של ממשלת גרמניה, במהלך העדכון שבועי. נשאל שטפן קלייברג, על התקדמות המגעים לעסקה והודיע כי ההסכם נחתם. מזכר ההבנות בין ישראל לגרמניה מתייחס למכירת שלוש צוללות מסוג דולפין. 

"העזרה לישראל זה משהו שעליו דנים לאורך השנים, וזה לא משהו שמשנה גם עכשיו", הוסיף הדובר, ולאחר מכן התייחס גם לעניין השחיתות (פרשת 3000): "בסוף מזכר ההבנות אנחנו מתייחסים לנושא הזה, על מנת להגן על ממשלת גרמניה אם תתגלה שחיתות". לאחר הדחייה הארוכה בחתימה הסופית על עסקת הצוללות, מסרו ביום שישי גורמים המעורבים בפרשה ל"מעריב" כי ניתנה הסכמה של הגרמנים לעסקה, זאת על רקע חקירות בכירים ישראלים בחשד למעורבות בשחיתות סביב הנושא.

לדברי אותם גורמים, התקיים תהליך מסודר שעסק בסוגיה המדוברת, במעורבות ישירה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואנשיו ובשיתוף המל"ל ומשרד הביטחון. סייג מרכזי שהוכנס להסכם הטרי הוא שלא יימצא דופי-פלילי בהתנהלות בעסקה של דרג מקבלי ההחלטות או הפקידות הבכירה שהיתה מעורבת בקבלת ההחלטות.