מנהיג חמאס, יחיא סנוואר, שיגר הערב (שלישי) מסר מאיים לעבר ישראל, כשאמר כי בשנה האחרונה הארגון חיזק את התשתית שלו להתנגדות, כדי "שנוכל לירות את מה שירינו ב-51 יום ב-51 דקות", כשהוא מתכוון למבצע צוק איתן. הוא הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להכיר בישראל או לוותר על הנשק שלנו. אנחנו מוכנים לוויתורים לאומיים ופנימיים ונלך עד הסוף, אבל לא ניכנע בפני האויב שלנו". 

סנוואר, שדיבר במפגש של ראשי איגוד המסחר בעזה, ייחד את רוב דבריו לפיוס הפלסטיני. לדבריו, ההחלטה ללכת על פיוס היא החלטה קולקטיבית של הנהגת הארגון בעזה ומחוצה לה. "בכל מצב, לא נרשה המשך של מצב הפילוג, משום שזה איום אסטרטגי לפרויקט הלאומי הפלסטיני".
"כשהלכנו על הפיוס, הבחירה שלנו היתה להגן על החירות והשיבה ואסור לנו להיות אחד מהצדיים של הפילוג", אמר. "אם פתח רציני ב-20 אחוז ממה שאנחנו, הפילוג יסתיים וראינו יותר מזה במהלך השיחות בין הצדדים". 

החתימה על הסכם הפיוס. צילום: רויטרס

סנוואר התייחס להתנגדות הישראלית לפיוס: "אם האויב מעלה בדעתו אפשרות של כישלון הפיוס, הוא ילמד לקח שלא להתערב בעניינינו הפנימיים". בתגובה לדרישה הישראלית שהפיוס יכלו גם הכרה של חמאס במדינת ישראל, אמר סנוואר כי התנאים של הכיבוש נדחים.

מוקדם יותר היום אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי ההנהגה הפלסטינית לא רוצה לראות "סוגים של מיליציות חמושות" ברצועת עזה – מאחר והדבר אינו מוצלח. בפגישה עם כלי תקשורת מסין בלשכתו ברמאללה, אמר אבו מאזן כי "אנו רוצים אחדות מהפיוס, ושאיש לא יתערב בעניינים הפנימיים שלנו, מאחר ואיננו מתערבים בענייני האחרים. כל מדינה שמעוניינת להגיש סיוע, עליה לעשות זאת באמצעות הרשות הפלסטינית".
 
יו"ר הרשות הוסיף עוד כי "צריך שתהיה רשות אחת, חוק אחד ונשק אחד – כך שלא יהיו מיליציות. עלינו להיות כמו כל המדינות בעולם. אנו לא מעוניינים במיליציות מאחר והן לא מוצלחות. לזה אנו מכוונים בפיוס, ואנחנו פועלים כך".