בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יקב נערכה היום (רביעי) אזכרה במלאת 30 למותו של לוחם מג"ב, סולומון גברייה ז"ל, שנרצח בפיגוע בהר אדר. באזכרה השתתפו ראש אגף משאבי אנוש של משטרת ישראל, ניצב גילה גזיאל, מפקד מג"ב עוטף ירושלים, נצ"מ בריק יצחק, מפקדים, לוחמים ולוחמות, בני משפחתו ומכריו של סולומון. 

מפקד הגדוד בו שירת סולומון ז"ל, סנ"צ שרון חן, אמר בדבריו כי "מאז נפילתו של סולומון, במהלך השבעה ובימים לאחר מכן, שמענו עשרות סיפורים מחבריו לפלוגה, ממכריו מבאר יעקב ומבני משפחתו. מכל הסיפורים היה ניתן לשמוע קו ברור, שהלך והתבהר, מי שהכיר את סולומון ידע כבר ממזמן - סולומון, לא רק שהיה לוחם מקצועי ומוערך, היה גם אדם מלא בטוב ונתינה, אזרח למופת שתחושת השליחות מילאה אותו והובילה אותו בכל מהלך חייו. סולומון, גם לאחר שנפצע בפיגוע לפני שנה, התעקש לחזור לשירות מבצעי בפלוגה ולצד החברים שכה אהב".
מפקד המחלקה של סולומון ז"ל, מפקד דניאל מולגן אמר: "אנו עומדים היום כאובים ומסרבים להאמין שאתה כבר לא איתנו. צוחק, מחייך, נלחם איתנו כתף אל כתף. סולו שכל כך אהבנו, שקט, צנוע, תמיד עוזר, תמיד מעודד ולעולם לא מתלונן. באירוע אתה והצוות מנעתם כניסה של מחבל ארור לתוך היישוב חמוש באקדח כאשר מרחק קצר מהמקום ישנם בתי ספר וגני ילדים. קשה לי להביט על המצבה ולדבר בלשון עבר. היית בשבילי כמו אחי הקטן לא אשכח את החיוך והשמחה שלך".

משפחת גברייה באזכרה לסולומון ז"ל. צילום: דוברות המשטרה
משפחת גברייה באזכרה לסולומון ז"ל. צילום: דוברות המשטרה


פיגוע שאירע ב-26 בספטמבר נרצחו לוחם מג"ב סולומון גברייה, בן 20 מבאר יעקב והמאבטחים יוסף עותמאן מאבו גוש ואור אריש, תושב הר אדר, שניהם בני 25. המחבל, תושב כפר סוריכ, הגיע במסגרת כניסה של פועלים לשער האחורי של היישוב הר אדר, החשיד כוח משולב של לוחמי מג"ב ומאבטחים שהיה בעמדת הבידוק. ברגע שהתקרבו לעברו הוא שלף נשק מתוך הז'קט שלו ופתח בירי לעבר הנוכחים.