עתידה של גלי צה"ל שוב על הפרק. מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אודי אדם, יקיים דיון נוסף על עתיד התחנה הצבאית ולאחר מכן הדבר יובא בפני שר הביטחון אביגדור ליברמן, שיכריע בעניין. הדיון עולה מחדש לאחר שהרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקש להוציא את התחנה מצה"ל ולהפוך אותה לאזרחית. מדובר בבקשה חוזרת של הרמטכ"ל, שהציע את המהלך כבר עם פרסום התוכנית הרב שנתית :גדעון", אולם אז שר הביטחון החליט שלא להוציא את התחנה מצה"ל. 



טיעוניו של איזנקוט הם גם מעשיים וגם עקרוניים. בפן המעשי הוא טוען כי בעידן של סגירת טייסות וחטיבות טנקים, אי אפשר להפעיל תחנה צבאית בעלות של 20 מיליון שקלים בשנה. בפן העקרוני, איזנקוט גורס שבמשטר דמוקרטי לצבא לא צריכה להיות תחנת שידור ובגלל הפוליטיזציה של השידורים והתערבות פוליטיקאים כמו מירי רגב בתכני השידור.



חושב שצבא לא צריך להחזיק תחנת רדיו. איזנקוט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חושב שצבא לא צריך להחזיק תחנת רדיו. איזנקוט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בשבוע שעבר פורסם שגלי צה"ל, בין אם תישאר באחריות צה"ל, או תעבור למשרד הביטחון, תשדר בעתיד מירושלים. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו תמונה מסיור עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל) אודי אדם, ומפקד גל"צ הנכנס, שמעון אלקבץ, במיקום העתידי של התחנה, מוזיאון אסירי המחתרות.



"המקום של כלי התקשורת המרכזיים הוא בבירת ישראל", המשיך ראש העיר, והתייחס לטענות שהועלו כנגד תוכנית המעבר מחשש לפגיעה במוזיאון ההיסטורי, "חשוב לציין שהמעבר לא יפגע במוזיאון אלא יביא לשדרוג ולהעצמה שלו ושל ערכיו ומורשתו החשובה. אני מודה לשר הביטחון ששם את ירושלים על ראש שמחתו ומשתף איתנו פעולה בהעברת עוד ועוד יחידות של צה"ל לירושלים לחיזוקה של בירת ישראל", סיכם ברקת.

גם השר ליברמן פרסם תמונה מהסיור וכתב: "גלי צה"ל תשדר מירושלים באולפנים מתקדמים שיוקמו לטובת המעבר כולו. כל גופי השידור הציבוריים חייבים לשדר מירושלים, והמעבר העתידי הצפוי של גלי צה"ל לבירה הוא נדבך חשוב לחיזוק מעמדה. זאת לצד מעבר עתידי של יחידות צה"ל 
נוספות לירושלים".