אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (חמישי) באזור גוש דן. דקות ספורות לאחר שמיעתה נמסר מפיקוד העורף כי מדובר באזעקת שווא. מוקדם יותר נשמעה הסירנה אשר מטרתה להזהיר מפני שיגור רקטות אל ערי ישראל בערים חולון, בת ים, יפו אזור ודרום תל אביב. כמו כן נמסר מפיקוד העורף כי האזעקה הייתה תוצאה של כשל טכני במערכות ההגנה והיא נבדקת כדי למנוע הישנותה.



בעת שמיעת האזעקה עלה החשש כי מדובר בשיגור נקמה על סיכול מנהרת טרור שנחפרה מאזור רצועת עזה לתוך שטח ישראל סמוך לחאן יונס, סיכול שבמהלכו נהרגו 14 מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי, בהם גם בכירים, חשש שכאמור הוזם. לאחר פיצוץ המנהרה ומות פעיליו איים ארגון הטרור לנקום בישראל ואמר כי "ההתנגדות מסוגלת להכאיב לאויב". בכיר הארגון, חאלד אל-באטש אמר ביום שלישי "אנחנו בשיא הכוננות ומתכוננים למערכה הבאה".



אל-באטש רמז, כי הארגון שלו אינו פונה לכיוון הסלמה במצב. "התגובה שלנו לפשע הזה, הוא המשך ההתכוננות שלנו להגנה על בני המולדת", אמר. "לא נאפשר טריפת הקלפים מחדש. כאשר אתה הורג את בני העם שלנו, אז זכותנו להגיב – דם תמורת דם. נמשיך להחזיק את הנשק שלנו, ולא נאפשר לאיש לקחת אותו מאיתנו".



פיצוץ המנהרה
פיצוץ המנהרה



"אל תאפשרו לאיראן ולג'יהאד האסלאמי לשחק באינטרסים שלכם"




גם בצה"ל הדגישו שאינם מעוניינים בהסלמה. דובר צה"ל לתקשורת הערבית, אביחי אדרעי, שיגר מסר לפלסטינים, שנראה כי הוא מיועד בעיקר לחמאס כארגון השולט ברצועת עזה. "אל תאפשרו לאיראן ולג'יהאד האסלאמי לגרור אתכם לכיוון ההסלמה", נאמר במסר שפורסם בדף הפייסבוק, אחריו עוקבים 1.2 מיליון איש.



אדרעי הוסיף, כי "אנו עוקבים אחר ארגוני הטרור ברצועת עזה. נגיב על כל פגיעה בריבונות הישראלית בצורה ברורה ונחושה. אל תאפשרו לאיראן ולג'יהאד האסלאמי לשחק באינטרסים שלכם".