מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע לפני זמן קצר (חמישי): "לא נאפשר את איתור המחבלים במנהרה ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים". הודעה זו מגיעה בעקבות פניית ארגון 'הצלב האדום' בבקשה לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שפוצצה על ידי צה"ל השבוע.



אלוף מרדכי שוחח עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של 'הצלב האדום' בישראל, ז'אק דה מאיו, והבהיר באופן נחרץ כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש במרחב הביטחוני ברצועת עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים.



משפחת גולדין קראה הבוקר לראש הממשלה נתניהו להתנות באופן ברור כל היענות לבקשות הומניטריות של חמאס בהשבתם של הדר ואורון הביתה. זאת, לאחר בקשת 'הצלב האדום' שהעביר למעשה את בקשת חמאס לאפשר לגורמים פלסטינים לחלץ את גופות מחבלי הג׳יהאד האיסלאמי ממנהרת הטרור.

מהמשפחה נמסר: "כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה. היענות של ממשלת ישראל לחמאס תהיה בבחינת עוול מוסרי וחולשה מדינית. לא ייתכן שהממשלה תמשיך להיענות לגחמות ההומניטריות של חמאס בזמן שחיילי צה"ל מוחזקים על ידו".

כזכור, ביום שני איתר צה"ל לראשונה מאז צוק איתן מנהרת טרור התקפית בשטח ישראל וביצע פיצוץ מבוקר של המנהרה, שחדרה את הגדר סמוך לגבול רצועת עזה.

בפיצוץ המנהרה נהרגו כ-14 פעילי הג'יהאד האסלאמי, מתוכם שני בכירים בארגון. בנוסף לכך, ישנם ככל הנראה כחמישה נעדרים שגופותיהם נמצאות עדיין בשטח המנהרה.