חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו), שכמה מבני משפחתו נהרגו בפיצוץ מכונית תופת שאירע הבוקר (שישי) בכפר ח'דר שבסוריה, סיפר על ההתרחשויות בשיחה עם "מעריב אונליין" ואמר: "אני נמצא כעת באזור מג'דל שמס ובינתיים שקט פה". הוא שיתף בתחושות של בני המשפחה בעקבות האירועים האחרונים והסביר "אנחנו חרדים לגורל בני המשפחה שלנו, שמהווים כארבעים אחוזים מתושבי ח'דר. אנשי ג'בהת פתח א-שאם וארגוני המורדים שנלחמים באזור לא מבחינים בין אזרחים והכפר במילא נמצא בין הפטיש לסדן".
חסון אמר כי "הצבא מסייע רבות והאיום שהושמע הבוקר עזר וג'בהת פתח א-שאם התרחקו מהכפר". לדבריו, הם הבינו שאם הם ייכנסו לח'דר - תהיה להם בעיה עם צה"ל. "אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על האחים שלנו ואם יהיה צורך אנחנו ניכנס", הסביר, "אנחנו לא נפר את החוקים, כל עוד צה"ל שולט באזור וממשיך לשתף איתנו פעולה, אבל אם משהו יקרה אלפים ירצו להיכנס לעזור". הוא הדגיש: "יש לנו ריבון והוא מדינת ישראל, אנחנו סומכים עליה ושבעי רצון מדרכי התגובה עד כה".

חבר הכנסת הוסיף כי הוא מקבל עדכונים מידי כמה דקות מבני משפחתו שנמצאים מעבר לגבול. "הם מתקשרים גם כשיש הפצצות וקרבות וגם כשהכל בסדר", סיכם. בכלי התקשורת באזור דווח כי 15 נהרגו בפיגוע הטרור ו-45 נפצעו, בהם אישה ושני ילדים. 
בתוך כך, מוקדם יותר היום, ראשי העדה הדרוזית בישראל, ובראשם השיח' מוואפק טריף, סיימו בשעה האחרונה ישיבה עם אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק במוצב החרמון. השיח' טריף דרש כי צה"ל יעשה את הכול כדי למנוע כל אפשרות של כיבוש העיירה ח'דר בחרמון הסורי או פגיעה בתושביה, מתוך מחויבות המדינה וצה"ל לבני העדה הדרוזית בישראל. זאת בעקבות התקיפה של ארגוני הטרור ג'בהת פתח א-שאם ואחרים הלילה על התלים המקיפים את העיירה וכיבושם.

כזכור, בפיגוע נהרגו 7 אזרחים דרוזים תושבי ח'אדר ונפצעו אחדים. לראשי העדה הדרוזית ניתנה התחיבות על ידי הדרג הצבאי והדרג המדיני הבכיר, כי צה"ל לא יאפשר את כיבוש ח'אדר, או פגיעה בתושביה, וכי יפעל להשבת המצב לקדמותו. השיח' טריף וראשי העדה קראו לציבור הדרוזי בישראל שלא להיגרר אחר שמועות המופצות ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת השונים בדבר חומרת המצב באזור. השיח טריף פועל בשטח במטרה לגונן על ח'אדר ותושביה ולהחזיר את המצב לקדמותו. 
 
בפגישה אמר ראש העדה הדרוזית השיח טריף לאלוף פיקוד צפון : "אני סומך עליך ועל צה״ל, שתשמור על הדרוזים בח'אדר ותחזיר את המצב לקדמותו ללא שליטת ג'בהת אל-נסרה.  זאת מחויבותנו המשותפת לדרוזים בישראל ולביטחון המדינה".