תא"ל מרדכי כהנא, מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין איסוף קרבי ראשי, שחשוד כי קיבל והחזיק לאורך תקופה ממושכת, באופן בלתי תקין, ציוד צבאי וציוד אזרחי, הודיע היום (שני) על פרישתו מצה"ל. מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, השעה אותו מתפקידו לפני כשבועיים למשך 14 ימים. היום הרמטכ״ל, רב אלוף גדי איזנקוט, נפגש עם כהנא, והם דנו באירועים האחרונים, עליהם לקח הקצין אחריות מלאה.



בשיחה ביקש הקצין מהרמטכ"ל לסיים את תפקידו ולהקדים את פרישתו מצה״ל והרמטכ"ל נעתר לבקשה. הרמטכ"ל הדגיש כי מעשיו של הקצין אינם הולמים התנהגות המצופה מקצין בצה״ל אך לזכותו עומדים גם עברו הצבאי המשמעותי במגוון תפקידי פיקוד ולחימה במשך כמעט שלושים שנות שירות.
בנושא עודנה מתנהלת חקירת מצ״ח.

"מלא בתחושת סיפוק"

"מזה 28 שנים אני משרת בצבא בשדרות הלחימה והפיקוד", כתב תא"ל כהנא במכתב הפרישה לרמטכ"ל, "הובלתי אלפי חיילים בלחימה ולקחתי חלק משמעותי בכל מערכות ישראל מאז שהתגייסתי, כחייל וכמפקד, ועד לתפקידי הנוכחי. במשך כל השנים צה"ל היה לי, למעשה, לבית ראשון, נתתי את כל מאודי לצבא ותמיד שמתי לנגד עיניי את טובתו ואת טובת החיילים והמפקדים". 
 
מכתב הפרישה של תא"ל מרדכי כהנא

 
"התפקיד המשמעותי שבו אני משרת נועד להיות תפקידי האחרון בצה"ל ותכננתי לפרוש מהצבא במהלך השנה הקרובה, מלא בתחושת סיפוק של עשייה", המשיך, "במהלך השבועיים האחרונים נחקרתי, לצערי, בשל הימצאותם של פריטים שונים במכולה שהוצבה בבסיס שבו שירתתי. שיתפתי כמובן פעולה באופן מלא בחקירה והבהרתי שדבר מהפריטים שהיו במכולה להיו לטובתי האישית, חלילה. ועדיין, גם בעיניי שגיתי בקיום הנהלים". 
 
"כמי שחינך לאורך כל שירותו לדוגמה אישית וללקיחת אחריות וכמי שהצבא יקר לו, החלטתי לבקש ממך לסיים את תפקידי וכן להקדים במספר חודשים את פרישתי מהצבא. גם בהמשך דרכי אעשה כל שלאל ידי לסייע לצה"ל ולמדינת ישראל ואני שמח על ההזדמנות היקרה מפז שנפלה בחלקי לאורך כמעט שלושים שנים לתרום לביצור בטחון ישראל", סיים.

כהנא נחקר בחשד שהחזיק בציוד אזרחי וצבאי במכולה בבסיס צבאי וזאת בניגוד לנהלים ובאופן בלתי תקין. בין החפצים שהחזיק הקצין הבכיר, היו רובה מסוג קלצ'ניקוב, אמצעי ראיית לילה, כדורי אקדח וכן מכונת כביסה. נהגו האישי של הקצין דיווחו למשטרה הצבאית על המכולה, וגם דיווח עליו לכרמלה מנשה, שחשפה את הסיפור לראשונה ברשת ב'. על פי גרסתו של החייל, הוא חש לא נוח מהעניין ועל כן חשפו.