סיכול פיגוע ביהודה ושומרון: פלסטיני נעצר הבוקר (חמישי) בכניסה לישוב כוכב יעקב, הממוקם 15 ק"מ צפונית לירושלים, לאחר שבחיפוש בתיקו התגלו שני סכינים וקוראן. בחקירתו הודה הפלסטיני כי בכוונתו היה להעביר את התיק לאדם אחר וזאת על מנת לבצע פיגוע. הוא נעצר ונלקח לחקירה.



הפלסטיני נעצר לאחר שלוחם איש דיווח למשטרה כי ראה אותו מסתובב בכניסה ליישוב. כוחות יס"מ שהוזעקו לאזור החלו במרדף אחר החשוד ויחד עם לוחם האש השתלטו עליו. כאמור, בחיפוש בתיקו נתפסו הסכינים. 



רק לפני שבוע סוכל ניסיון פיגוע אחר ביישוב חלמיש. היעד של המפגע היה חיילים שעמדו בסמוך לכניסה ליישוב. רכב פלסטיני שהגיע לכיוון ניסה לדרוס את החיילים והם השיבו לעברו באש וחיסלו את המחבל.



מדובר צה"ל נמסר אז כי "רכב התקרב לעבר כוח צה"ל באופן חשוד. הכוח שהיה במקום הגיב בירי לעבר הרכב והחשוד וזוהתה פגיעה בשניים מהנוסעים ברכב". עוד נמסר כי לא היו נפגעים לכוחותינו וכי האירוע מתוחקר.



סיכול הפיגוע בחלמיש. צילום ארכיון: יהל כהן, TPS




כשבועיים קודם לכן אירע ניסיון פיגוע דקירה סמוך לצומת גוש עציון, כשמחבל בן 20 חמוש בסכין רץ לעבר כוח צה"ל. בתגובה לכך חיילי צה"ל ביצעו לעברו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לכיוונו, שכתוצאה ממנו המחבל נפצע באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. 



לפני חודש אירע פיגוע קטלני ביישוב הר אדר, בו נרצחו שלושה ישראלים על ידי מחבל מהכפר סוריכ: לוחם מג"ב סולומון גברייה, בן 20 מבאר יעקב והמאבטחים יוסף עותמאן מאבו גוש ואור אריש, תושב הר אדר, שניהם בני 25. בנוסף הרבש"צ של היישוב נפצע באורח קשה. לוחם ולוחמת מג"ב שהיו במקום הגיבו בירי והצליחו לנטרל את המחבל.