מתאם פעולות צה"ל בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, יצא במסר חריף לארגון הג'יהאד האסלאמי בו הבהיר כי צה"ל ער "למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו". באיום, שפרסם מרדכי ביוטיוב, הוא הוסיף כי "כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ונחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס".



מרדכי פנה לראשי הארגון ואמר כי "אנחנו מייעצים להנהגת הג'יהאד האסלאמי בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים. מפקדת הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בדמשק ומנהיגי הארגון - רמדאן שלח וזיאד נח'אלה, קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלו שתישאו באחריות".





בכיר הג'יהאד האסלאמי, אחמד אל מודאללה, התראיין ביום שני האחרון ל"אל קודס", רשת הטלוויזיה של ארגון החמאס, והמשיך את הקו בו נוקטים הפלסטינים לפיו הם מתכוונים להמשיך ולבצע את חפירת המנהרות על מנת לנסות ולהשיג קלפי מיקוח ולבצע פיגועים בשטח ישראל. בריאיון האשים אל מודאללה את ישראל בכך שידעה כי ישנם פועלים בתוך המנהרה, וכי כיוונה את ההפצצות ליצור כמה שיותר הרוגים באירוע.

"ישראל תכננה את הפצצת המנהרה כדי לגרום לכמה שיותר אבדות בנפש", אמר הבכיר והוסיף: "ההתנגדות לכיבוש היא בעדיפות עליונה אצלנו ואתם תראו שכאשר אנחנו נחליט להגיב, הציונים ישלמו על הפשעים שלהם". לאחר מכן הוסיף את מה שאישרו הבכירים בארגונו וטען כי המנהרה שהופצצה הייתה אמורה לשמש לצורך פגיעה בחיילים ובמתנחלים". 



הפלסטינים ממשיכים לנסות ולהתעלם מהעובדה שהגופות נמצאות בידי ישראל, ולא מוכנים לדון כלל בהחזרתן תמורת מידע על גורלם של החטופים הישראלים, החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל והאזרחים הישראלים המוחזקים בשבי חמאס, אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד.