הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את מינויו של מאיר בן שבת (51) לראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי. בן שבת כיהן בתפקיד כממלא מקום בשלושת החודשים האחרונים, וכעת הוחלט כי מינויו יהפוך לקבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה ואמר בישיבת הממשלה: "אני חושב שאין ראוי ממנו לתפקיד הזה, אני בטוח שחבריי לממשלה ולקבינט הספיקו להתרשם גם הם מהתכונות שהוא מביא איתו לתפקיד. חריפות שכלו, הניסיון העשיר שלו, הבהירות שבה הוא מציג את הדברים".

עוד הוסיף נתניהו על בן שבת: "הוא לא מעגל, הוא לא מטייח, הוא אומר את דעתו בצורה הכי ברורה, דוגרית, ואני חושב שתהיה כאן הזדמנות למאיר, שתרם הרבה מאוד לביטחון ישראל, לתרום תרומה משמעותית נוספת לביטחון הלאומי שלה".

בן שבת כיהן בשלוש השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (המקביל לדרגת אלוף). הוא התגייס לשב"כ בינואר 89', מיד עם תום שירותו הסדיר בצה"ל בחטיבת גבעתי. את דרכו הוא התחיל במרחב הדרומי של השב"כ, שם רכש מומחיות בתחום החמאס ברצועת עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגד ארגון הטרור בשני העשורים האחרונים. בין השאר, הוא ניהל מטעם השב"כ את הפעילות במבצע "עופרת יצוקה".

לאורך שנות עבודתו בשב"כ כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות, והמרחב הדרומי. בתפקידיו אלה, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים.

עד אפריל 2017 כיהן כממלא מקום ראש המל"ל תא"ל (מיל') יעקב נגל. כזכור, אבריאל בר יוסף, המשנה לשעבר לראש המל"ל, חשוד בקבלת שוחד מאנשי החברה הגרמנית "טיסנקרופ" כדי לקדם מכירת צוללות ממנה לישראל.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ