ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי וראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין התראיין היום (ראשון) ל-103FM והתייחס למתיחות שנוצרה בדרום בעקבות פיצוץ מנהרת הג'יהאד האסלאמי. "לחמאס יש החלטה אסטרטגית ברורה שהם לא מוכנים לעוד מלחמה. הג'יהאד לא עובד אצל החמאס ואני מניח שהפעולות שביצעה ישראל מתבססות על מודיעין טוב בידיעה כי החמאס מנסים לעשות משהו ולכן מנסים להרתיע אותם", אמר.

"החמאס הוא ארגון טרור שלא מכיר בישראל, שלא מגנה את הטרור ולא מכיר הסכמים בין ישראל לאש"ף, החמאס גילה שהוא מחויב לתושבי עזה המתוסכלים והזועמים לאחר המלחמה שהביא עליהם בשנת 2014. לחמאס יש אסטרטגיה אך הם לא ויתרו על הרצון להשמיד את מדינת ישראל", הוסיף.


פיצוץ מנהרה בעזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90
פיצוץ מנהרה בעזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90


ידלין התייחס גם להתנהלות ישראל בזירה הפלסטינית ברצועת עזה ושיבח אותה. "לישראל יש מדיניות מאד נכונה בנושא. אנחנו לא מחפשים את מי ששיגר עלינו את הרקטה, מבחינתנו חמאס הוא הריבון בעזה וכל פעולה מעזה תהיה באחריותו, זהו הניסיון לרסן את החמאס. מאוד חשוב לזכור, כשאנחנו מרוכזים בג'יהאד בדרום, שהחזית המאתגרת ביותר היא החזית הצפונית. הייתי פוקח את העיניים על הצפון, ממנו יגיע כל הרע", אמר. 



על סעודיה: "עלינו לפעול ברוגע"

 
כשנשאל על היחסים בין סעודיה ולבנון אמר: "מתנהל במזרח התיכון מאבק על הגמוניה בין סעודיה לאיראן. הסעודים רואים באיראן אויב ומכיוון שהאיראנים עושים מאמץ להשתלט על המזרח התיכון הם מנסים לעצור את זה. סעודיה גילתה שחרירי לא מצליח להקטין את חיזבאללה וקראו לחרירי לסעודיה, למיטב ידיעתי חרירי לא תכנן להתפטר בסעודיה, זו התפטרות שנכתבה לו מראש. אני לא רואה את ההתפטרות הזו באה ממנו אלא ממוחמד סלמאן, האיש החזק בסעודיה. לישראל יש את השיקולים שלה בנושא ועלינו לפעול ברוגע. להערכתי חרירי לא זקוק לחילוף".