שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיים היום (רביעי) סיור בין יומיים באזור הצפון. אל השר התלוו הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק ומפקדי אוגדת הבשן ואוגדת עוצבת הגליל. שר הביטחון סייר לאורך הגבול, נפגש עם מפקדים וחיילים וקיבל סקירות ביטחוניות על מוכנות הכוחות.

שר הביטחון הביע הערכה לחיילי ומפקדי צה"ל בפיקוד הצפון, אשר עסוקים בשמירת השקט, הן מול גבול לבנון והן בגזרת רמת הגולן, ואמר כי "שאתה נפגש עם חיילי צה"ל אתה בטוח שיש על מי לסמוך. צה"ל ערוך ומוכן היטב לכל תרחיש, אנחנו משמרים חופש פעולה מוחלט והשיקולים היחידים המנחים אותנו הם שיקולי הביטחון של מדינת ישראל. גם בנוגע לאיראן, פשוט לא נאפשר התבססות שיעית והתבססות איראנית בסוריה, ולא נאפשר להפוך את כל סוריה למוצב קדמי כנגד מדינת ישראל. מי שלא הבין את זה, כדאי שיבין".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בגבול הצפון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון


ליברמן נפגש אתמול עם ראשי הרשויות הגדולות באזור הצפון וקרא למשרד האוצר "ליישום החלטת הממשלה למיגון העורף ולא לטרפד אותה". במהלך הפגישה, שהתקיימה בעיריית חיפה, קרא השר לרשויות לדרוש את  מימוש החלטת הממשלה למיגון העורף (החלטה 2025), שהתקבלה בשנת 2014 וטרם מומשה. לפי החלטה זו תקצה הממשלה בכל שנה, ולמשך 10 שנים, כ-150 מיליון שקלים לסגירת פערי המיגון ברחבי הארץ, בדגש על יישובי הצפון.

"אנחנו עוסקים בעניין שהוא 'נטו חיים'", אמר ליברמן והוסיף כי "פערי המיגון בצפון קריטיים". לדבריו, "מבחינתי הדבר המאכזב ביותר הוא שהממשלה אינה מממשת החלטות שהיא קיבלה. מאז קבלת ההחלטה משרד האוצר מטרפד את מימושה משיקולים לא ברורים, וזאת למרות הצורך הברור בחיזוק הצפון ולמרות שעבודת המטה והתכניות המפורטות הושלמו". 

שר הביטחון אמר במפגש כי "מיגון העורף בצפון לוקה בחסר באופן משמעותי יותר בהשוואה לדרום הארץ, אך גם בדרום אנו נתקלים בקשיים תקציביים רבים בהקמת המכשול. הגיע הזמן שנתייחס למיגון העורף ברצינות. אחרת זו תהיה בכייה לדורות. הצפון חייב לקבל חיזוק משמעותי בכל נושא המיגון והגנת העורף".