מפקד כלא קציעות תת גונדר צביקה ימין הגיש היום (רביעי) לנציבת שב"ס רב גונדר עופרה קליגר,  מכתב בו הוא מבקש לאשר לכאורה את התפטרותו מתפקידו ומהשירות. המכתב הוגש כחודש לאחר שנחשף כי הורה לאזוק חייל בשירות סדיר ששירת כסוהר בשב"ס ונחשד בעבירת משמעת. גורמים בכירים בשב"ס מאשרים את העובדה שתת גונדר ימין לא התפטר, אלא התפוטר מתפקידו, וזאת אחרי שהבין כי הוא עלול להיקלע לסיטואציה מביכה ולא פשוטה באם יישאר בארגון.
כזכור בחודש שעבר, החייל המשרת כסוהר בשב"ס נאזק במשך שעות באזיקוני פלסטיק, לאחר שנשפט בגין עבירת משמעת. הדבר בוצע לכאורה בהוראת מפקד כלא קציעות, שלטענתו הסביר כי עלה חשש שהחייל יברח. קצינה שהיתה עדה לאיזוק של החייל וביקשה לשחררו מהאזיקונים נענתה בשלילה, תוך שנאמר לה כי מדובר בהוראת מפקד הכלא.
בעקבות האירוע החמור, נציבת שב"ס רב גונדר עפרה קליגר הורתה על הקמת ועדת בדיקה, בראשותו של ראש מחלקת הביקורת בשב"ס גונדר משנה דני עזרא, אשר בחנה את האירוע. במהלך הבדיקה, עלו שני מקרים נוספים בהם נאזקו חיילים בנסיבות דומות, וכן שני אירועים אחרים שבטיפול בהם נמצאו ליקויים חמורים.

גונדר משנה עזרא, שהעביר אל הנציבה דוח בדיקה חמור וקשה, צירף לדוח גם את הסבריו המפורטים לכאורה של מפקד כלא קציעות. אולם, כבר אז היה ברור, כי לא יהיה מנוס אלא מלסיים את שירותו בארגון, והדברים הועברו אליו באופן ברור למדי. על מנת שלא יפוטר במסגרת הליך משמעתי החליט הקצין הבכיר להניח מכתב התפטרות ובכך להביא לכאורה לסיומה של הפרשה. 
משב"ס נמסר כי הקצין הודיע על התפטרותו לנציבת שב"ס והנושא נמצא בטיפולה.