על רקע המתיחות בצפון סביב התבססות הכוחות האיראנים על אדמת סוריה, ובעקבות האיומים שהשמיע בשבועות האחרונים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נגד ישראל, טען היום (שני) דובר צה"ל, רונן מנליס, בכנס אילת לעיתונות כי "המלחמה הבאה תיראה שונה בצד השני. היכולות המודיעיניות והמבצעיות של צה"ל ויכולות התמרון והאש, ישפיעו על הצד השני. שם יהיה קשה יותר בהרבה". כמו כן, הוא הוסיף כי "גם חסן נסראללה הוא מטרה".



הוא הסביר כי "המלחמה הבאה לא תתבסס רק על הודעות דובר צה"ל, זו תהיה מלחמה של ציוצים, פושים ו-וואטסאפים. זה אתגר גדול מאוד, שאנחנו כבר משקיעים בו מאמצים".



מוקדם יותר התייחס מנליס גם לסערה הציבורית שנוצרה סביב פרשת החייל היורה אלאור אזריה. לדבריו, "צה"ל לא חף מטעויות בפרשת אלאור אזריה, אבל בראייה ארוכת טווח נצא ממנה מחוזקים. שדרת הפיקוד קבעה נורמות והגדירה חוקים מבלי לתת לקולות חיצוניים להשפיע עליה".



דובר צה"ל, רונן מנליס. צילום: יהב טרודלר, דובר צה"ל
דובר צה"ל, רונן מנליס. צילום: יהב טרודלר, דובר צה"ל



מלבד זאת, הוא הצהיר כי "תהליך מינוי המפקדים בצה"ל הוא ענייני ומקצועי. לא ממנים מפקדים לפי סקר, ולא לפי כיפות", והוסיף כי "אג'נדות חיצוניות לא השתלטו על צה"ל. אני דוחה את הטענות הללו על הסף".



כזכור, לפני כשלושה שבועות טען מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, כי יש ברשותו מידע לפיו "סעודיה ביקשה מישראל לתקוף את לבנון". הוא טען כי "מדובר במידע ולא בפרשנות". 



עם זאת, הוא העריך כי ישראל לא תתקוף את לבנון: "אנחנו מעריכים שישראל לא תצא למלחמה חדשה עלינו, מאחר והיא יודעת שמחיר המלחמה יהיה יקר מאוד". כמו כן, הוא שב והזהיר את ישראל מ"הערכות מטעות, וניצול המצב הפנימי בלבנון".