תקרית חמורה בדרום: הפלסטינים ירו היום (חמישי) פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל שביצע עבודות הנדסיות על גבול הרצועה. לא היו נפגעים. צה"ל השיב אש לעבר עמדות של ארגון חמאס. בעקבות הירי הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. הרכבות מדרום יגיעו עד נתיבות ואילו הרכבות מצפון ייעצרו באשדוד. אוטובוסים יפעלו מתי התחנות לרווחת הנוסעים. מוקדם יותר נשמעה באזור עוטף עזה אזעקת צבע אדום, אבל היא הוגדרה כהתרעת שווא. 



דובר צה"ל מסר כי "לפני זמן קצר תקף צה"ל באמצעות ירי טנקים וכלי טיס של חיל האוויר ארבע מטרות טרור ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר מוצב צבאי בצפון רצועת עזה. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי למתרחש ברצועת עזה".



כזכור, לפני כחודשיים פוצץ צה"ל מנהרה של ארגון הג'יהאד האסלאמי שחדרה לתוך שטח ישראל. בתקרית נהרגו 12 אנשי הארגון, כשגופות של חמישה מהם נמצאות בידי ישראל. לאחר התקרית איים הג'יהאד האסלאמי לנקום בישראל, ובעקבות זאת נפרסו ברחבי הארץ סוללות כיפת ברזל. לפני כשבועיים הורה צה"ל לסגור אתרי מטיילים בסמוך לרצועת עזה בעקבות חשש מפיגועי צלפים וירי נ"ט של ארגון הטרור הסוני. 

בשבוע שעבר פורסם כי הוגש כתב אישום נגד פעיל חמאס שחצה את הגבול מעזה לישראל. איש, אחמד עביד, בן 23 משכונת סג'עייה, שבעזה, התגייס לארגון הטרור ב-2013. במסגרת פעילותו בחמאס עבר הכשרה צבאית ונטל חלק באימונים צבאיים בתחומי הנ"ט, ההנדסה והצליפה. עוד עלה כי לקח חלק בחפירת מנהרות בגזרת מגוריו וכן שימש כפעיל כוח הריסון (אבטחת הגבולות) מטעם חמאס.

משב"כ והמשטרה נמסר כי בחקירתו של עביד התקבל מידע רב אודות פעילות מערך המנהרות של חמאס ברצועת עזה - הן מנהרות המיועדות לפעילות התקפית נגד ישראל, והן מנהרות המיועדות ללחימה מול כוחות צה"ל בתוך שטח הרצועה. חקירתו של עביד חשפה פעם נוספת את פעילות הטרור של חמאס בתחום המנהרות לקידום פעילות טרור כנגד מדינת ישראל. ב-23 באוקטובר הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור המייחס לעביד עבירות ביטחון חמורות.

יום קודם לכן פורסם כי רשות המעברים במשרד הביטחון סיכלה הברחה של כמה טונות חומר נפץ שהיו בדרכן לגורמי הטרור בעזה. לאחרונה, בשלב ההרצה של המעבדה, הגיעה למעבר כרם שלום משאית, שהובילה מטען של שמנים לרכב, שעוררה את חשד הבודקים הביטחוניים. דגימות מהשמנים הועברו לבדיקת המעבדה, אשר זיהתה שלא מדובר בשמן מנוע תמים, אלא בחומר מסוכן, המיועד לייצור חומרי נפץ בכמות גדולה מאוד.