התקרית שאירעה היום (חמישי), בה נהרג פלסטיני, בעת שהמון הקיף חבורת ילדים בטיול בר מצווה, גרמה לסערה גדולה בקרב ההורים והתושבים באזור. הבוקר תקפו פלסטינים קבוצת נערים שהיו בטיול בר מצווה באבנים. בתגובה, ירה אחד ההורים, שנשא נשק, על התוקפים, פגע באחד מהם והרגו. 
דובר צה"ל מסר כי "20 נערים ישראלים טיילו בליווי מבוגר, סמוך לכפר קוצרא. במהלך הטיול, התפתחה הפרת סדר של עשרות פלסטינים סמוך לכפר, במהלכה התבצע ירי של אחד המטיילים לעבר מפרי הסדר למטרת הגנה עצמית".

אמו של חתן בר המצווה, רחלי ליבמן, סיפרה בהתרגשות לאחר שהיתה בבית החולים: "זה היה טיול משפחתי טיול שלנו. היו שם ילדים ילד בכיתה ד', כיתה ו', וכיתה ח'. הם פורצים בבכי שהם רואים אותי ומספרים לי דברים שאני לא מאמינה היום, במדינת ישראל, שאני שומעת את זה פה, קרוב כל כך ליד הבית שלי בשומרון. 
הבת שלי הגדולה שלחה הודעה 'אני פה עם יהודה בבית חולים. 'אמא, תפסו את אביצור, ילד בן 13 ולקחו לו את הפלאפון. זה היה מחבל, הם עשו את זה באיומי אקדח ולכל הילדים לקחו את הפלאפונים, וגם חטפו את האקדח. היה שם לינץ' מטורף. הבעל שלי, שהוא מג"ד במילואים, הוא אדם עם אחריות. זה לא נתפס שזה קרה ועכשיו כל הילדים יצטרכו לעבור טיפולים פסיכולוגים. אני לא מאחלת לאף ילד בעולם במדינת ישראל בר מצווה כזו. יהודה (האב) נפצע פצעים שטחיים, קיבל מכה בראש מאבנים ובעיקר הלב שלו פצוע לגמרי, הוא היה בסיטואציה הזויה כי הוא הבין שהם בסכנת חיים, ועכשיו הוא מתאושש מהטראומה, אין מילה אחרת להגדיר את זה". 
"הערבים עצמם התחילו, איימו והיכו שם את הילדים. רואים בסרטון שהם עוברים שם ומאיימים על הילדים. אין שום דרך אחרת להסביר את זה". ליבמן הוסיפה לאחר מכן: "קיבלתי את הידיעה מוקדם מאוד במועצה האזורית שומרון שמה אני עובדת. כשבעלי, שתמיד עונה לי, לא ענה, הבנתי שיש פה אירוע אירוע. לקחתי את הרכב ונסעתי לאזור. באיזה שלב הוא הצליח להתקשר ואמר לי 'אנחנו חיים, הכל בסדר'.
 
אביצור ליבמן, ילד בר המצווה, סיפר ב"החדשות": "תכננו לטייל. היינו 20 חבר'ה מכיתה ח' ועוד שני אחים שלי מכיתות ו' או ד', שהתחילו לזרוק עלינו אבנים. אני משער שהם היו בסביבות 100 איש. נכנסנו למערה הקרובה והמלווה שלנו עם הנשק חיכה בחוץ. בשלב מסויים אקדח שלנו עבר לידי הערבים". 
 
אמו הוסיפה בראיון: "קיבלתי את הידיעה מוקדם מאוד במועצה האזורית שומרון שמה אני עובדת. כשבעלי, שתמיד עונה לי, לא ענה, הבנתי שיש פה אירוע אירוע. לקחתי את הרכב ונסעתי לאזור. באיזה שלב הוא הצליח להתקשר ואמר לי 'אנחנו חיים, הכל בסדר'. הילד הוסיף לאחר מכן: "היינו מצפים לתגובה הרבה יותר חריפה של צה"ל. אני רוצה שהעיתונאים ידווחו כפי שהאירוע קרה".
 
 
ילד שנכח בטיול: "דפקו מכות למדריך, קיבלנו בלוקים לראש"

יצחק פלרמן, בן ה-13, שהשתתף בתקרית, סיפר: "הלכנו לטיול בר מצווה של אחד הילדים בכיתה. ירדו עלינו הרבה ערבים מקוצרא וזרקו אבנים. המדריך שלנו אמר לנו לרוץ מהר לתוך המערה שהייתה שם. רצנו, נכנסנו לתוך המערה, שמענו קולות של אבנים, ירי, לאט לאט הערבים לא נתנו לנו לצאת, לקחו למדריך את הנשק, איימו עם האקדח שניתן להם את הטלפונים וכל הדברים שהיה לנו, דפקו למדריך מכות, בלוקים לראש, ריססו גז פלפל. שעה וחצי לקח לצבא להגיע וגם כשהגיעו לא תפסו את מי שלקח את הנשק, את מי שלקח את התיקים ונתנו להם לברוח".

ראש המועצה האזורית שומרון: "הילדים היו בסכנת חיים"

ראש המועצה האזורית שומרון התייחס לתקרית וסיפר: "אני הגעתי לזירת האירוע זמן לא רב לאחר שהתחיל לאחר שקיבלתי את הדיווח. כשהגעתי לשם עוד עמדו במקום כ-100 ערבים עם אבנים וסלעים בידיהם ועוד ערבים עם אלות ומקלות. אותם נערים הלכו לטייל בשטח פתוח כמה מאות מטרים מכביש 5, מקום מרכזי באמצע היום ובהשגחת מבוגרים. אותם ערבים עשו דרך ארוכה עד שהגיעו אל הנערים במטרה לפגוע בהם.

אחד התוקפים חטף את האקדח של אחד ההורים המאבטחים וברח. המבוגרים הגנו על הילדים בגופם, זוהי טראומה שיכלה להסתיים באסון, היה כאן נס. ההורים החביאו את הילדים במערה, הם היו בסכנת חיים. אחד ההורים אף ירה והרג את אחד התוקפים, אני מגבה אותו בכל ליבי. אני כרגע נמצא בבית החולים בבלינסון, מלווה את שני הפצועים שנמצאים כאן". 

"יכולתי לראות את הרצח בעיניים של התוקפים" שיתף יוסי דגן: "כפר קוסרה הוא כפר עם רקע חבלני. יצאו ממנו לא מעט אירועי טרור בעבר. בלתי מתקבל על הדעת שבאמצע היום 150 אנשים יצאו על מנת לרצוח יהודים שמטיילים באזור רק בגלל שהם יהודים. שוחחתי ושיבחתי את פעילות חטיבת שומרון ששומרים עלינו גם מהכפר הזה ואני מאחל החלמה מהירה לפצועים".
 
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן