צה"ל, בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי, הרס הלילה (שישי) את ביתו של מחבל מחמד זיאד מחמוד אבו אלרוב מהכפר קבטיה, שרצח בערב סוכות את ראובן שמרלינג בכפר קאסם. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה אשר כללה עשרות פלסטינים שיידו אבנים והבעירו צמיגים בוערים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.



לפני כחודש הצליחו כוחות הביטחון לפענח את הרצח שאירע בערב חג הסוכות בכפר קאסם. שני החשודים, אבו אלרוב ויוסף חאלד מוצטפא כמיל, נעצרו כבם ביום שלאחר הרצח ובחקירתם התברר כי השניים החליטו לבצע פיגוע דקירה ולגרום למותם של יהודים, ממניע לאומני, כנקמה על מות חברם, אחמד אבו אל רוב, אשר נהרג במהלך ניסיון לבצע פיגוע דקירה במעבר ג'למה, וכן על רקע המתיחות שאירעה בהר הבית. עוד עלה בחקירה כי אחד המפגעים תכנן, עוד טרם כניסתו לישראל ובסמוך לה, לבצע פיגוע דקירה כנגד יהודים באשר הם, ולמעשה ניצל את כניסתו לישראל באופן בלתי חוקי לשם מימוש תוכניתו. 
על פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד שרון משעל, בחודש ספטמבר 2017 נכנסו הנאשמים לעבוד בישראל בלא אישור כדין. כמיל תכנן לנצל את שהותו בישראל לשם ביצוע פיגוע דקירה ולהרוג יהודי, והציע לאבו אלרוב לבצע עמו פיגוע, אך בשלב זה הוא סירב. השניים החלו לעבוד במחסן פחמים בכפר קאסם, בניהולו של ראובן שמרלינג ז"ל, ובהמשך קשרו קשר לרצוח את אחד היהודים אשר עבדו במקום, ממניע לאומני.