משפחתו של לוחם הנח"ל סמל רון יצחק קוקיא, שנרצח אמש בפיגוע הדקירה בערד מסתגרת הבוקר (שישי) בביתה בצפון תל אביב. הם ביקשו לכבד את פרטיותם באבלם הכבד. לאחר היוודע דבר הירצחו, המשפחה החליטה לתרום את קרניות עיניו למרכז ההשתלות ואביו סיפר שלמשפחה יש כרטיס אדי והצלת חיים הם ערך עליון. 
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי פרסם מודעת אבל: "אין אסון גדול מאובדנו של בן, משתתף בצערה של משפחת קוקיא שבבנה רון יצחק נרצח בפיגוע בערד".

בתוך כך, סגן ניצב אבי לוי מפקד תחנת אופקים ואחראי על הסריקות המשטרתיות סיפר הבוקר: "אנחנו נמצאים בשלב של אחרי תדרוך כלל הכוחות כאשר הם יצאו לשטח". לדבריו, סוג הכוח הותאם לשטח העצום באזור. "יש אזורים שלא ניתן להגיע אליהם ברכב, ויש כוחות שנעים רגלית", הסביר, "המטרה היא ליצור חיפוש לאור יום בטבעת שמקיפה את העיר, ולאט לאט להתרחב רחוק יותר לכיוון עומק השטח".

מפקד תחנת אופקים הוסיף: "אנחנו מתמקדים בחיפוש באמצעות פרשים, כלבנים, רחפנים וכמובן מסוק באוויר שמגבה את כל הכוחות". הוא הסביר כי "יש כוחות רגליים ורכובים בכל תאי השטח, ואנחנו מאוד מקווים שיעלה בידינו למצוא דבר אחד או שניים כדי שיאפשר לנו להתקדם הלאה".

החיפושים המשטרתיים באזור ערד. צילום: דוברות המשטרה



נתניהו: "שולח תנחומים למשפחת לוחם הנח"ל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע הטרור וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של סמל רון יצחק קוקיא ז"ל, לוחם בחטיבת הנח״ל שנרצח אמש בפיגוע דקירה בערד. כוחות הביטחון פועלים כעת ללכידת המחבלים. נמצה איתם את הדין ונמשיך להילחם בטרור בכל העוצמה. יהי זכרו של רון ברוך ונצור בליבנו תמיד".

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני כואב ומזועזע מול הרצח הנורא של החייל רון יצחק קוקיא ז״ל בפיגוע בערד אמש. הטרור לא ירים ראשו ואנו נילחם בו בעוצמה ונחישות וללא הרף. אני שולח חיבוק של נחמה למשפחה השכולה ומחזק את כוחות הביטחון במרדפם אחר המחבלים וסייעניהם".
שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) כתב בטוויטר: "כוחות הביטחון לא ישקטו עד שיניחו את ידם על המחבל שרצח את לוחם חטיבת הנח״ל סמל רון יצחק קוקיא הי״ד".
שר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שולח תנחומים למשפחתו של לוחם חטיבת הנח״ל, סמל רון קוקיא זכרונו לברכה, שנרצח אמש בפיגוע בערד. סומך על כוחות הביטחון שיתפסו את הרוצחים הנתעבים ושולחיהם. שבת שקטה לחיילי צה״ל".
יושב ראש מפלגת העבודה, אבי גבאי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תנחומיי למשפחתו של רון יצחק קוקיא, לוחם הנח"ל שנרצח אמש בפיגוע הדקירה בערד על ידי מחבל מתועב ופחדן שדקר אותו בגבו. מחזק את ידיהם של כוחות הביטחון וסמוך ובטוח שיאתרו את המחבל ואת שולחיו".
חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ליבנו עם משפחתו של לוחם הנח״ל, רון יצחק קוקיא ז״ל שנרצח אמש בפיגוע בערד. אבלכם קשה מנשוא. תמיכה וגיבוי מלא לכוחות הביטחון שידעו להשיב את השקט והביטחון".
לוויתו של יצחק קוקיא תערך ביום ראשון, בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. כזכור, הוא נדקר בטרמפיאדה ברחוב הקנאים מול תחנת הדלק בעיר, ונמצא כשהוא מוטל ברחוב עם פציעה בצווארו. הצעיר, ככל הנראה, ניסה להיאבק בתוקפיו, ובשל כך אותרו שתי זירות שבהן, כיבול, התרחש האירוע המדובר.