לוחם הנח"ל סמל רון יצחק קוקיא (19), שנרצח ביום חמישי בערב בפיגוע הדקירה בערד, הובא היום (ראשון) למנוחות בחלקה הצבאית שבבית העלמין בקריית שאול. מאות בני משפחה וחברים באו ללוות את רון, שהותיר אחריו הורים ושלושה אחים, בדרכו האחרונה. בין המלווים את קוקיא, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, אלוף פיקוד דרום אייל זמיר וראש אט"ל האלוף אהרון חליבה. כמו כן הגיעו לבית העלמין שר המדע אופיר אקוניס וראש עיריית תל אביב רון חולדאי.



בועז, אביו של החייל, נפרד ואמר: "רון חונך לאהוב. מדינת ישראל לא עושה מספיק להילחם באויבים שלה. אני קורא לכל הזרמים להיות יותר מאוחדים ויותר סבלניים". גם האם נפרדה ואמרה: "ילד קסום שלי, נסיך ומלך, צנום ומרשים וכובש לבבות דרשת וקיבלת תמיד חיבוק". אחותו נפרדה גם היא: "אני מתפללת שמעשהו יעיר אותי מהסיוט הזה. כל כך שמחת לחזור הביתה, לקידוש של אמא ביום שישי. זה כל כך לא מגיע לך - ילד תם ומקסים שלי. איזה עולם אכזר זה שלוקח אותך, איזה עולם אכזר שמשאיר אותנו בלעדיך. אנחנו כבר לא ארבעה אחים, נותרנו שלושה. איפה שלא תהיה עכשיו - אני מחבקת ומנשקת אותך".

הלווייתו של רון יצחק קוקיא ז"ל. צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני


"אין לנו מילים, איך ממשיכים בלעדיך? כל כך היינו רוצים להיות איתך ברגעים האחרונים", נפרדו הדוד ובת הדוד שלומי ורוני. "היו לך עיניים כחולות וטובות, חיוך כובש. לנצח תישאר החייל הקטן והאהוב שלנו, הנשמה שלך תמשיך תמיד להיות איתנו", הוסיפו. דור, אחיו הגדול של החייל, אמר: "אתה האח הקטן האהוב של כולנו. רון נולד תינוק יפה, עם עיניים כחולות וחיוך. גדלת להיות גבר שכולו טוב, שמח וקורן. תמיד רצית שירות צבאי משמעותי. אני אוהב אותך לנצח".


הלווייתו של רון ז"ל. צילום: אבשלום ששוני
הלווייתו של רון ז"ל. צילום: אבשלום ששוני


"קטעת את החופשה כדי להיות לצד חבריך הלוחמים"
יואב בועז כצנלסון, מפקד בסיס הדרכה נח"ל ספד לו: "היית חייל מצוין ואהוב. היית עדין ובעל חיוך אין סופי. התנדבת לכל משימה. החלטת לחזור ביום חמישי מהרגילה שלך כדי להצטרף לחבריך שעברו לחברון. קטעת את החופשה כדי להיות לצד חבריך הלוחמים". מחנכו של קוקיא נפרד גם הוא: "הגעת אלינו מירושלים בכיתה י'. היו לך יכולות הקשבה, החלה וטוב לב. תמיד הבהרת שיש לשרת שירות קרבי והסברת שזו גם מסורת משפחתית. למשפחת תיכון חדש האובדן הזה בלתי נתפס שהעולם נותר ללא רון. היתה לי זכות גדולה ללוות אותך, אתה מסמל עבורי את כל היפה הארץ הזו".

שחר, בת משפחתו של קוקיא אמרה גם כן מילות פרידה וסיפר עליו: "ציווית לנו שמחה אבל היום לא נוכל לשמוח. חיות אדם לקחו אותך ואפילו לא יכולנו להיפרד. בביישנות ובשקט שלך כבשת את כולם נזכור אותך לתמיד, רונצ'וק שלנו". שר המדע אופיר אקוניס שנכח בלוויה אמר: "הצבי ישראל על במותיך חלל - איך נפלו גיבורים. עם ישראל מרכין ראשו על הרצח הנפשע. ילד שהחל את מסע חייו שנגדעו על ידי מרצחים. השמחה של רון נקטעה, אנו חיים במציאות קשה ומאתגרת וכוחות הביטחון עושים הכל כדי לשים את ידיהם על המרצחים והם ייתפסו. הם ייתפסו וישלמו מחיר יקר על המעשה הנפשע שלהם".



קרניות עיניו ייתרמו

קרניות עיניו של קוקיא ייתרמו בהסכמת משפחתו. לאחר ההודעה על מותו, פרסמה שני, אחותו של רון, פוסט פרידה ברשת הפייסבוק. "רון אהוב שלי, נסיך שלי איך נמשיך לחיות אחרי טרגדיה כזאת? איך מצליחים לנשום בלעדייך? איך אוכל לחזק את אמא ואבא, דור ונוי כשליבי שותת דם? בכל פעם שאני עוצמת את עיניי, מדמיינת אותך ברגעייך האחרונים, לבדך, כל כך חסר אונים, נלחם בנשימותייך האחרונות לזעוק לעזרה, מדמם אל מותך. אלוהים, איפה אתה, תציל אותנו מהזוועה הזאת. שמישהו יעיר אותנו מהסיוט הזה בבקשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה לפיגוע ולרצח קוקיא, ואמר: "בשם שרי הממשלה, אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחתו של חייל צה"ל, רון יצחק קוקיא.כוחות הביטחון עושים מאמץ מרבי לתפוס במהרה את הרוצח השפל שביצע את המעשה הזה. אין לי ספק שהשב"כ יצליח במשימה הזאת ואנחנו נמצה איתו את הדין".
 
בתוך כך, המצוד אחר המפגעים שביצעו את פיגוע הדקירה בערד התרחב לאזורים נוספים בגזרה, בין השאר לאזור דרום הר חברון. לאחר שכוחות הביטחון סיימו את ניתוח זירת הפיגוע, אמר מפקד תחנת אופקים סגן ניצב אבי לוי, שהופקד על הסריקות המשטרתיות: "הכוחות יצאו לשטח. יש אזורים שלא ניתן להגיע אליהם ברכב ויש כוחות שנעים רגלית. המטרה היא ליצור חיפוש לאור יום בטבעת שמקיפה את העיר ולאט לאט להתרחב רחוק יותר לכיוון עומק השטח".