שטח צבאי סגור הוטל באזור גדר המערכת בעוטף עזה, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. ההכרזה פורסמה בעקבות פעילות צבאית מוגברת שמבצעים כוחות צה"ל באזור, אך בשלב זה אופי הפעילות נאסר לפרסום. במקביל לכך, זוהה שיגור לעבר שטח פתוח ברמת הגולן. ככל הנראה מדובר בזליגת ירי מהלחימה הפנימית בסוריה. אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל סורקים במרחב.



כזכור, גם ביום חמישי האחרון התנהלו עימותים באזור הרצועה, כאשר מחבלי ג'יהאד אסלאמי פתחו באש מרגמות לעבר כוח צה"ל בזמן שביצע עבודות הנדסיות על גבול הרצועה. בעקבות זאת, צה"ל השיב אש לעבר עמדות של ארגוני הטרור ברצועה באמצעות חיל האוויר וירי טנקים. לאחר העימות נמסר מדובר צה"ל כי  "לפני זמן קצר תקף צה"ל באמצעות ירי טנקים וכלי טיס של חיל האוויר ארבע מטרות טרור ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר מוצב צבאי בצפון רצועת עזה. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי למתרחש ברצועת עזה".



פיצוץ מנהרה בעזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90
פיצוץ מנהרה בעזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90



"הג'יהאד האסלאמי משחק באש, ישראל תגיב בעוצמה ונחישות"





לאור ההתגרויות מצד ארגוני הטרור הפלסטינים סביב הרצועה, מתאם פעולות צה"ל בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, יצא במסר חריף לארגון הג'יהאד האסלאמי בו הבהיר כי צה"ל ער "למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו". באיום, שפרסם מרדכי ביוטיוב, הוא הוסיף: "כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ונחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס".



מרדכי פנה לראשי הארגון ואמר: "אנחנו מייעצים להנהגת הג'יהאד האסלאמי בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים. מפקדת הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בדמשק ומנהיגי הארגון - רמדאן שלח וזיאד נח'אלה, קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלו שתישאו באחריות".