ישראל ביטלה הבוקר ניסוי במערכת משופרת של "חץ 3" מסיבות בטיחותיות. לקראת הניסוי התגלתה תקלה בטיל המטרה "אנקור" שאליו היה צריך להיות משוגר טיל חץ 3. משה פתאל, ראש מנהלת חץ האחראית על כל מערך ההגנה מפני טילים, אמר הבוקר (שני) בתדרוך לעיתונאים כי המונח המקצועי של מה שאירע הוא "NO TEST" - "לא היה שיגור" והדגיש כי לא מדובר בכישלון. לדבריו מכיוון ש"הבטיחות היא מעל לכל", כשנתגלו הבעיות באנקור הוחלט שלא לשגר אליו את החץ 3 והניסוי, שהיה צריך להתקיים מבסיס פלמחים שליד יבנה, נעצר עוד לפני שהחל.
בתדרוך השתתף גם סמנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי שציין כי "המטרה לא התנהגה כפי שהיה מצופה". השניים סרבו לומר מה היתה התקלה המדויקת, אך ציינו מספר אפשרויות: טיל המטרה לא היה מגיע לגובה הנדרש או שאם היה מתבצע יירוט חלקי הטילים היו עלולים לגרום לנזקים לכלי שיט או ליפול על יבשה במקום שלא תוכנן.  פתאל ציין עוד כי מדובר במערכת חץ 3 משופרת ואין לביטול הניסוי שום השלכות על מערכת חץ 3 מדור קודם, שנמצאת כבר בכשירות מבצעית בחיל האוויר.

העלויות וההכנות לניסוי נוסף
הסמנכ"ל לוי אמר עוד כי עתה יבחנו מהנדסי התעשייה האווירית את כל הנתונים ועל סמך הממצאים יוחלט מתי יתקיים ניסוי חדש. בכל מקרה, מדובר בתהליך של לפחות כמה שבועות. שני הדוברים סרבו לומר מה היו עלויות ההכנות שנמשכו חודשים רבים והדגישו כי חלק ניכר מההכנות לניסוי אינן בזבוז כספי, משום שנבחנים ונלמדים מהן דברים המסייעים לפתוח ולניסוי גם בעתיד.

ההחלטה על ביטול הניסוי התקבלה על דעת מומחי הסוכנות להגנה מפני טילים של משרד ההגנה האמריקאי, שהשתתפו גם הן בניסוי. כזכור, ארצות הברית מממנת חלק ניכר מפיתוח כל מערכות ההגנה מפני טילים של ישראל - כיפת ברזל, קלע דוד וחץ 2 ו-3.
החץ 3 היא מערכת ליירוט טילים בליסטיים ובמקורה יוצרה ופותחה כדי להגן על ישראל מפני טילים אירניים שאמורים היו לשאת ראשי חץ גרעיניים. אף שמערכת הביטחון אינה מספקת נתונים על יכולותיה, ההערכה היא שהיא אמורה ליירט את טילי האויב בגובה רב של עשרות קילומטרים ובמרחק של מאות קילומטרים מגבול ישראל. 

מסירת מערכת חץ 3 לידי צה"ל. צילום ארכיון: מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון