שני תושבי הנגב נעצרו בחשד למעורבותם ברצח חייל צה"ל רון יצחק קוקיא ז"ל, אשר נרצח בפיגוע הטרור בערד ביום חמישי האחרון, כך הותר היום (שני) לפרסום. השניים נעצרו ביום שישי לאחר פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל ע"י לוחמי שב"כ וימ"מ. להערכת גורמי החקירה, הממצאים שנאספו עד כה מצביעים כי מדובר בפיגוע טרור שבוצע על רקע לאומני.



במהלך החקירה קשר עצמו אחד החשודים לביצוע הרצח ואף הוביל את חוקרי השב״כ להסגרת נשקו של החייל. חקירת החשודים נמשכת ועל זהות החשודים ועל יתר פרטי החקירה קיים צו איסור פרסום.



שיח' השבט ממנו יצאו החשודים: "לא מאמינים"


שיח' השבט ממנו הגיעו החשודים אמר בשיחה עם מעריב אונליין: "שכל אחד יישא באחריות למעשים שלו, אנחנו מגנים כל סוג של אלימות, על אחת כמה וכמה אלימות המכוונת כלפי המדינה. אנחנו לא מאמינים למשמע אוזנינו. הופתענו והתפללנו שזה לא יהיה קשור אליהם בסופו של יום".



השיח' הוסיף כי "אנחנו בקשר עם תושבי ערד, מבקרים בעיר כל יום ומבלים בה הרבה שעות. הדברים האלה רק פוגעים במרקם היחסים המאוד מיוחד שלנו עם תושבי העיר".



רון יצחק קוקיא ז"ל. צילום: דובר צה"ל



האחות נפרדה מעל הקבר: "שמישהו יעיר אותנו מהסיוט הזה"


כזכור, סמל קוקיא (19) ז"ל, לוחם בחטיבת הנח"ל שהתגורר בתל אביב, נדקר ביום חמישי האחרון בטרמפיאדה שברחוב הקנאים מול תחנת הדלק בעיר ערד. הוא נמצא כשהוא מוטל ברחוב עם פציעה בצווארו. לאחר מותו של החייל נמסר מדובר צה"ל כי "הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". לאחר מותו, הוא הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל וקרניות עיניו של ייתרמו בהסכמת משפחתו. קוקיא הותיר אחריו הורים ושלושה אחים.



אתמול התקיימה הלווייתו של החייל בבית העלמין קרית שאול. את קוקיא ז"ל ליוו מאות בני משפחה וחברים. בועז, אביו של החייל, נפרד ואמר: "רון חונך לאהוב. מדינת ישראל לא עושה מספיק להילחם באויבים שלה. אני קורא לכל הזרמים להיות יותר מאוחדים ויותר סבלניים". אחת משתי אחיותיו של החייל נפרדה גם כן: "אני מתפללת שמעשהו יעיר אותי מהסיוט הזה. כל כך שמחת לחזור הביתה, לקידוש של אמא ביום שישי. זה כל כך לא מגיע לך - ילד תם ומקסים שלי. איזה עולם אכזר זה שלוקח אותך, איזה עולם אכזר שמשאיר אותנו בלעדיך. אנחנו כבר לא ארבעה אחים, נותרנו שלושה. איפה שלא תהיה עכשיו - אני מחבקת ומנשקת אותך".



הלווייתו של החייל קוקיא ז"ל. צילום: אבשלום ששוני



הלוויתו של החייל רון יצחק קוקיא ז"ל. צילום:אבשלום ששוני