לבנה קוקיא, אמו של רון יצחק קוקיא ז"ל, חייל צה"ל שנרצח בשבוע שעבר בפיגוע דקירה בערד, התראיינה הבוקר (שלישי) לראשונה מאז האסון שפקד את משפחתה ואמרה כי מעולם לא חששה לחיי בעלה ושני בניה כשהיו בצבא. "האמת שמעולם לא חששתי לחיילים שלי ויש לי שלושה. החתונה שלי ושל בועז (בעלה) היתה כשהוא היה בצבא. הוא הגיע לחתונה שלושה ימים לפני מלבנון", סיפרה בלי צה"ל. 

"דור (בנה הבכור) היה בצנחנים. הוא השתחרר וחזר מטיול קצר באירופה לתוך עזה. מעולם לא חששתי, לא חשבתי שלי זה יקרה. בועז תמיד נתו לנו ביטחון שהוא תמיד יחזור. אחד לא חזר".
קוקיא סיפרה על הערב שבו רצח בנה: "רון חזר מרגילה ראינו אותו ביום חמישי. דאגתי שהוא יאכל ויארוז כמו שצריך. הוא ביקש לארוז שמיכת פוך ומצעים חדשים שלא יהיה לו קר. הכנתי לו את הסנדביצ'ים המיוחדים שלו עם עין הפוכה ושלחתי אותו לדרכו עם חיבוק ואבא שלו לקח אותו לאוטובוס".

"ב-20:30 שלחתי לו SMS לראות שהוא הגיע. ב-22:00 היתה אמורה להיות לו הסעה. רון הקדים להסעה שלו וראיתי שהוא לא מתקשר. שלחתי לו סמס שיודיע לי איפה הוא - והוא לא ענה", סיפרה. "התקשרתי עוד עם ועוד פעם ועוד פעם והוא לא ענה. פתחתי את הטלוויזיה וראיתי שחייל נדקר בערד. לקחנו את האוטו ונסענו לסורוקה, ושם כבר מרחוק ראיתי שלושה קצינים שחיכו לנו. אמרתי לבעלי 'זה תורנו' והבנתי שהילד הלך".
אמו של רון נשאלה מה היא חושבת על העובדה שהרוצחים הם בדואים אזרחי ישראל. "מה זה משנה?", ענתה. "יש בתוכנו אויבים ואנחנו צריכים להמשיך לטפל בזה. יותר גרוע זה שהוא קיבל ממדינת ישראל לימודים. הוא היה דובר עברית רהוטה. אחד מתוכנו שעשה מעשה שלא עושים".
על קריאתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן להטיל עונש מוות על מחבלים, אמרה לבנה קוקיא כי מסכימה איתו ב-100 אחוז. "הייתי משנה עוד כמה חוקים, כמו שמשפחות מחבלים לא מקבלות תמיכה ושום כסף ושום דבר אחר. היד הקלה לגבי האנשים האלה לא נכונה".