בתגובה לנפילת הרקטה בשדרות, אשר כתוצאה ממנה ניזוקו מספר כלי רכב ואישה לקתה בחרדה, תקף הלילה (שבת) חיל האוויר ארבע מטרות צבאיות של ארגון חמאס ברצועת עזה, בהן שני אתרים לייצור אמצעי לחימה, מחסן אמצעי לחימה ומתחם צבאי, כך לפי דובר צה"ל, שמסר גם כי בכל מטרה נתקפו מספר רכיבים פנימיים.



מדיווחים ברויטרס, בכלי תקשורת פלסטיניים וברשתות החברתיות, שלא אומתו על ידי גורם רשמי, עולה כי שני פעילי גדודי עז א-דין אל קסאם, מחמוד אל-עאטל ומוחמד א-ספאדי, נהרגו כתוצאה מהתקיפה, זאת בנוסף לשניים נוספים שנהרגו לפני כן, לפי פרסומים זרים, בעימותים עם כוחות הביטחון. כמו כן, משרד הבריאות ברצועת עזה הכחיש דיווחים שבתקיפות הלילה של חיל האוויר נהרג תינוק בן שישה חודשים, שברשתות החברתיות דווח על מותו.



בתוך כך, בתקשורת הפלסטינית דווח כי תקיפות צה"ל בוצעו נגד מוצב ״אל-קאדסיה״ של חמאס במחוז חאן יונס, מוצב ״באדר״ מדרום מערב לעיר ומוצב נוסף של ארגון הטרור, הממוקם במנהל האזרחי לשעבר ממזרח לג׳בלייה.  מלבד זאת, מהדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים עולה כי שוגרו 25 רקטות לעבר ישראל, כולל זו ששוגרה לעבר שדרות.



סוג הרקטה ששוגרה לעבר שדרות, לפי הפלסטינים. צילום: רשתות ערביות
סוג הרקטה ששוגרה לעבר שדרות, לפי הפלסטינים. צילום: רשתות ערביות



בצה"ל הסבירו כי "התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי ירי תלול המסלול שבוצעו לעבר יישובים ישראליים במרחב עוטף עזה מוקדם יותר הערב. בצה"ל רואים בחומרה את הירי לעבר יישובים ישראליים. חמאס הוא האחראי הבלעדי על המתרחש ברצועה".



נפילת הרקטה בשדרות הגיעה לאחר שכיפת ברזל יירטה רקטה נוספת שנורתה מוקדם יותר מכיוון הרצועה לעבר שטח ישראל, זאת אחרי שנשמעה אזעקת צבע אדום במרכז הנגב ובעוטף עזה.



כעבור פחות משעה, נשמעה אזעקה בשטח המועצות האזוריות שדות נגב ובני שמעון, וזוהה שיגור נוסף אך לא זוהתה נפילה. בעקבות השיגורים הללו, תקפו אמש מטוסי קרב של חיל-האוויר שתי מטרות טרור ברצועת עזה, בהם מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה של חמאס.



הרקטה שנפלה בשדרות
הרקטה שנפלה בשדרות



ההתחממות בדרום מתרחשת על רקע הכרתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירושלים כבירת ישראל, ולאחר שהודיע כי שגרירות מדינתו תעבור בעתיד מתל אביב לירושלים. 



אתמול פרצו עימותים, בעקבות ההצהרה, בין כוחות הביטחון למפגינים באזור יהודה ושומרון (איו"ש), ירושלים המזרחית ועזה, כאשר במסגרתם הפגינו כ-4,500 פלסטינים בשישה מוקדים עיקריים ברצועה לאורך הגדר, תוך שהם מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל. מצה"ל נמסר


בתום העימותים כי "הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפרות הסדר האלימות בוצע ירי לעבר מסיתים מרכזיים, וזוהו פגיעות".