קייס אל-חזאלי, מפקד המיליציה האיראנית-עיראקית א-סייב אל-חאק, צולם בדרום לבנון, כשהוא משקיף לעבר מטולה וקריית שמונה, כך פורסם הבוקר (שבת) בג'רוזלם פוסט. בסרטון המדובר הוא נשמע, כשהוא מכריז: "אנחנו כאן עם חיזבאללה ומצהירים על נכונותנו המוחלטת לעמוד יחד עם העם הלבנוני ועם הפלסטינים נגד הכיבוש".



התיעוד המטריד, שהופץ אמש ברשתות החברתיות, הציג את אל חזאלי בשער פאטימה בלבנון, כשהוא לובש במדים צבאיים ומביע את תמיכתו ב"לוחמי ההתנגדות", במטרה "להציל את הפלסטינים ואת ירושלים".



מייקל הורוביץ, אנליסט גיאופוליטי ובטחוני, מסר לג'רוזלם פוסט כי "עיתוי הביקור שלו מעיד על כך שחיזבאללה מנסה לאותת כי הוא כוח מהווה כוח אזורי כעת, הכולל שותפים בינלאומיים המוכנים להילחם לצדו".




הוא הוסיף כי"העובדה שטרוריסט כזה הצליח לבקר בדרום לבנון ולתצפת על ישראל הוא עלבון לישראל וגם לראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי, שעמד על מדיניות של ניתוק ממשברים אזוריים", הוסיף המומחה.

לדבריו, " צריך לתהות איפה יוניפ"ל. ביקור של מנהיג מיליציה זרה, במימון ובאימון של משמרות המהפכה האיראניות הוא דוגמה נוספת לכישלון של משימת הכוח שנשלח לאזור ע"י האו"ם על מנת ליצור איזור חיץ בדרום לבנון".