פיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים: מאבטח כבן 40 נפצע היום (ראשון) באורח קשה מאוד, לאחר שנדקר בשעות הצהריים בפלג גופו העליון ע"י מחבל שהגיע למקום. המאבטח טופל תחילה בשטח ע"י חובשים ופרמדיקים של מד"א ופונה כשהוא בהכרה לבית החולים "שערי צדק" בעיר. בנוסף, במקום טופלו 15-20 נפגעי חרדה שהיו עדים לדקירה.


זירת הפיגוע בירושלים

זירת הפיגוע בירושלים. צילום: דוברות מד"א מרחב ירושלים

ד"ר עפר מרין, מנהל מערך הטראומה בשערי צדק אמר לעיתונאים כי "הפצוע הגיע במצב קשה מאד ונכנס לניתוח מיידי בחדר הטראומה". לדבריו, הסכין פגעה בלבו של המאבטח, מצבו התייצב, אך עדיין נשקפת סכנה לחייו. "הוא הועבר לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם", ציין.

תיעוד הפיגוע התחנה המרכזית בירושלים


מהמשטרה נמסר כי האירוע החל כשהמחבל, תושב השטחים בן 24, הגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית, שלף סכין שהיתה ברשותו והחל לדקור את המאבטח. הוא ניסה להימלט כשהוא רץ לאורך רחוב יפו ואזרח שהבחין בו כשהוא נמלט רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו. המחבל נוטרל ולאחר שנלכד הוא נלקח לחקירה בשיתוף פעולה בין חוקרי מחוז ירושלים ושב"כ. מהשב"כ נמסר כי למחבל, צעיר כבן 24 מאזור שכם, לא היה היתר עבודה בישראל, אלא היתר מרחב התפר. עוד נמסר כי אין לו עבר פלילי קודם.

עוברי אורח סיפרו ל"מעריב אונליין" כי לא חשדו בהתחלה שמדובר בפיגוע. "לקח לנו המון זמן לקלוט שזה פיגוע", הסביר אחד מהם, "בהתחלה היה נראה להם שמדובר בקטטה בין הדוקר למאבטח.

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בעיר. צילום: איחוד הצלה



דובר מד"א זכי הלר מסר: "קיבלנו קריאות על גבר שנדקר סמוך לתחנה המרכזית בירושלים, חובשים מעניקים לו טיפול כשמצבו הוא קשה, והוא סובל מדקירות בפלג גופו העליון". איש איחוד הצלה שהגיע למקום סיפר כי כוחות משטרה גדולים פועלים בזירה. 

"המולה גדולה, הגבר שכב על הרצפה"



חובש בכיר במד"א חננאל אלבו סיפר: "כשהגעתי למקום הייתה מחוץ לתחנה המרכזית המולה גדולה, סמוך לכניסה שכב גבר מעורפל הכרה כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במהירות תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים שערי צדק כשמצבו קשה. הצוותים הגדולים שלנו הגיעו למקום, וטיפלו במספר נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע".
 

הסכין בה השתמש המחבל. צילום: דוברות המשטרה



חובשת בכירה במד"א רבקה אור ופרמדיק מד"א פנחס מאיר סיפרו: "הפצוע היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ במהירות כשהמטרה היא להביא אותו בדחיפות לחדר הניתוח. בדרך לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ובתוך פחות מחמש דקות היינו איתו בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק כשמצבו הוגדר קשה".



דובר איחוד הצלה סיפר בכאן רשת ב' כי "מדובר בשעה עמוסה מאוד. למרבה הצער, המקום הזה נמצא סמוך למטה שלנו, ואנו מכירים את הזירה הזו טוב מאוד, הוזנקנו לפה בעבר כדי לטפל באירועים דומים. יש כאן המון נפגעי חרדה, וכמובן שאנו מטפלים גם בהם".



מתנדבת בשירות הלאומי במגן דוד אדום בת שבע אסייג שהייתה עדה למתרחש סיפרה: "סיימתי משמרת במד"א והגעתי לתחנה המרכזית, לפתע ראיתי מחבל מתקרב לאחד המאבטחים במקום ותוקף אותו. רצתי לשם, הוא שכב על המדרכה תוך שהוא מחזיק את מקום הדקירה, ידעתי שמה שצריך לעשות זה לעצור את הדימום והתחלתי ללחוץ, במקביל התקשרתי למוקד מגן דוד אדום להזעיק כוחות, דיווחתי על פיגוע דקירה וצוותי מד"א הגיעו אלי בתוך דקה. זו הרגשה לא פשוטה כשאני נקלעת לאירוע כזה בלי ציוד רפואי ובלי הצוות של האמבולנס, לא איבדתי את העשתונות, ניסיתי לשמור על קור רוח וידעתי שבשביל להציל אותו, הדבר הנכון הוא ללחוץ לו על מקום הדקירה ולעצור את הדימום"



זירת הפיגוע, היום. צילום: מד"א





צילום: איחוד הצלה


הדקירה מתרחשת בסמוך לדריכות הגדולה שנרשמה כבר מסוף השבוע במערכת הביטחון, בעקבות הקריאה של הפלגים הפלסטינים ל"ימי זעם" כתגובה להכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ירושלים הינה בירת ישראל.

במהלך סוף השבוע נרשמו עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לפלגים הפלסטינים, במהלכם, כך לפי דיווח הפלסטינים, נהרג אדם ומאות נוספים נפצעו.