גורמים פלסטינים מסרו, כי הצעיר שביצע היום (ראשון) את הפיגוע בירושלים הוא יאסין יוסף חאפז אבו אל-קרעה (24), תושב מחנה הפליטים אל-פארעה מצפון לשכם. על פי הדיווחים, אל-קרעה הוא בנו של גנרל בדימוס יוסף אל-קרעה, ששירת בעבר ברשות הפלסטינית. כמה מאחיו משרתים כקצינים במנגנוני הביטחון הפלסטיני. עוד נמסר, כי המפגע עובד בתל אביב ונחשב לפעיל בתנועת פתח.



בנוסף לכך התברר כי המחבל עצמו השאיר אתמול בחשבון הפייסבוק שלו רמז על כוונותיו: "דמינו זול למענך מולדתנו, ירושלים שלנו ואל-אקצא שלנו". בתשובה לתגובה לסטטוס הזה, כתב המחבל לחברו: "אתה עוד תשמע על זה בחדשות". עוד כתב המחבל זה שיר למען הג׳יהאד: ״למען האל קמנו, להניף את הדגל, כדי להחזיר את הכבוד לאל-אקצא, במחיר של שפיכות דמים״.



צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של המחבל


 

כזכור, מאבטח כבן 40 שעובד בתחנה המרכזית בירושלים נפצע היום באורח קשה מאוד, לאחר שנדקר בשעות הצהריים בפלג גופו העליון ע"י מחבל שהגיע למקום. המאבטח טופל תחילה בשטח ע"י חובשים ופרמדיקים של מד"א ופונה כשהוא בהכרה לבית החולים "שערי צדק" בעיר. בנוסף, במקום טופלו 15-20 נפגעי חרדה שהיו עדים לדקירה. 
ד"ר עפר מרין, מנהל מערך הטראומה בשערי צדק אמר לעיתונאים כי "הפצוע הגיע במצב קשה מאד ונכנס לניתוח מיידי בחדר הטראומה". לדבריו, הסכין פגעה בלבו של המאבטח, מצבו התייצב, אך עדיין נשקפת סכנה לחייו. "הוא הועבר לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם", ציין.
מהמשטרה נמסר כי האירוע החל כשהמחבל, הגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית, שלף סכין שהיתה ברשותו והחל לדקור את המאבטח. הוא ניסה להימלט כשהוא רץ לאורך רחוב יפו ואזרח שהבחין בו כשהוא נמלט רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו. המחבל נוטרל ולאחר שנלכד הוא נלקח לחקירה בשיתוף פעולה בין חוקרי מחוז ירושלים ושב"כ. מהשב"כ נמסר כי למחבל, לא היה היתר עבודה בישראל, אלא היתר מרחב התפר. עוד נמסר כי אין לו עבר פלילי קודם.
עוברי אורח סיפרו ל"מעריב אונליין" כי לא חשדו בהתחלה שמדובר בפיגוע. "לקח לנו המון זמן לקלוט שזה פיגוע", הסביר אחד מהם, "בהתחלה היה נראה להם שמדובר בקטטה בין הדוקר למאבטח.