לאחר הפיגוע בירושלים והפגישות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא צרפת ומנהיגי אירופה, מנהרת טרור החדשה שנחשפה נדחקה מעט הצידה, אך עדיין מדובר על עוד ממצא מטריד, אך גם כזה שצה"ל מאותת כי הוא יכול להתמודד איתו. כזכור, צה"ל איתר את המנהרה והשמיד אותה טרם נעשה בה שימוש, אך החשש הוא ממנהרות שכבר מוכנות לפעולה ועשויות לשמש את מחבלי החמאס.



בכיר שב"כ לשעבר אילן לוטן, התייחס להמשך בניית המנהרות ב-103FM ואמר: "אני מעריך שבחודשים האחרונים בכירי החמאס מבצעים דיונים בניסיון להיערך לסבב הבא בעקבות הפתרון הצבאי שצה"ל מצא לבעיית המנהרות. לחמאס יש תפיסת הפעלה מאוד ברורה - מכת פתיחה לפני הסבב, בין אם מתחת לאדמה או מעליה. מבחינתם ההישג המשמעותי של הסבב הוא מכת הפתיחה עם שמירת ירי תלוי מסלול לאורך כל ימי הלחימה".



"אנחנו נערכים לכל האפשרויות. עלות מנהרה כמו זו שפורסמה אמש היא לכל הפחות כמאות אלפי דולרים. מדובר על עסק מאוד יקר שמגיע על חשבון אותם תושבים אומללים שהביוב זורם להם ברחובות. זה מה שמדינת ישראל צריכה לפרסם לעולם, שידעו לאן הולך הכסף שהתורמים מעבירים לעזה. חמאס מתעשרים מהמנהרות, זה ביזנס". 



על הפיוס בעזה הוסיף: "מבחינת ישראל, בפיוס בעזה יש גם הזדמנות וגם איום. ניתן להשוות זאת ל'מודל לבנון' בו חיזבאללה אחראית על התושבים והתשתיות, אך לאחרונה ארגון חיזבאללה חזר לעסוק בטרור. ברגע שהפת"ח יקבל בחזרה לידיו את הניהול הרצועה חמאס יוכל לחזור רק לטרור. אני מעת עתה לא בטוח אם וכיצד הוא יקרה בפועל, אך זהו האיום והתרחיש שיכול להתקיים כתוצאה מהפיוס המדובר".