שני פלסטינים פעילי הג'יהאד האיסלאמי נהרגו היום (שלישי) ב"סיכול ממוקד" שבוצע על ידי מטוסי חיל האוויר באזור בית לאהיה שבצפון הרצועה, כך לפי דיווחים פלסטינים. על פי הדיווח, השניים נפגעו מכלי טיס לא מאויש בעת שרכבו על אופנוע בצפון הרצועה, והם ככל הנראה נהרגו במקום. עם זאת, בצה"ל מכחישים את הדיווחים. בהודעה מטעם דובר צה"ל ביקשו להבהיר כי "בניגוד לדיווחים הפלסטינים לא בוצעה כל תקיפה ע"י צה"ל ברצועת עזה". 

במקביל לכך, משרד הבריאות שברצועה דיווח על תקרית נוספת במהלכה נפצעו ארבעה פלסטינים מירי של חיילי צה"ל ממזרח לחאן יונס. על פי הדיווחים, אחד מהם נפצע באורח קשה מירי בראשו. הפלסטינים מדווחים כי העימותים נמשכים בגבול שבין רצועת עזה לישראל זה היום השישי ברציפות, זאת על רקע הכרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל
 
מוקדם יותר דווח בתקשורת המקומית על עימותים של צעירים פלסטינים עם צה"ל ליד גדר הגבול, במהלכם הבעירו הפלסטינים צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. 

יירוט מוצלח מעל אשקלון, צה"ל תקף הלילה ברצועה

המתיחות באזור הרצועה ועוטף עזה עלתה הלילה שלב לאחר ששתי אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובי עוטף עזה, לכיש והמועצות האזוריות חוף אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי כיפת ברזל יירטה רקטה מעל אשקלון. על פי דיווחים פלסטיניים, הטיל שוגר מצפון הרצועה. עוד נטען בתקשורת הפלסטינית כי מסוקי צה"ל חגו באזור גבול הרצועה וכי בוצע ירי ארטילרי לכיוון צפון הרצועה.

דובר צה"ל אישר את דבר התקיפה ובהודעה מטעמו נכתב: "צה"ל תקף באמצעות ירי טנק וחיל האוויר עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח ישראל קודם לכן. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה". מעיריית אשקלון נמסר בתגובה כי "רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר שטחי המועצה האזורית חוף אשקלון. הירי הוביל להפעלת האזעקה גם באשקלון, בשל פעולת היירוט של 'כיפת ברזל'".

יירוט כיפת ברזל מעל שמי אשקלון. צילום מסך