חילופי האש בדרום נמשכים: לאחר שיגור הרקטה שנחתה אמש בשטח פתוח באזור המועצה האזורית חוף אשקלון, תקף הלילה (רביעי) חיל האוויר מתחם צבאי השייך לחמאס בדרום רצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל, שציין בהודעתו כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום".



תושבי הדרום עברו עוד לילה מתוח, זאת לאחר שאתמול נשמעה "צבע אדום" ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, וזאת בעקבות שיגור בודד משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. מאוחר יותר, כאמור, התגלה הרקטה שנפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק.



מוקדם יותר שוגרה רקטה נוספת, אשר נפלה בשטח עזה. יש לציין כי עשר רקטות שוגרו לעבר שטח ישראל מעזה מאז החלטת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להעביר את שגרירות מדינתו לירושלים ולהכיר בה כבירת ישראל. 


פעילי הג'יהאד האסאלמי. לפי דיווחים פלסטינים, שניים מהם נהרגו. צילום: רויטרס
פעילי הג'יהאד האסאלמי. לפי דיווחים פלסטינים, שניים מהם נהרגו. צילום: רויטרס


יש להזכיר כי לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטינים, לפני כיממה נהרגו גם שני פעילי הג'יהאד האסלאמי ב"סיכול ממוקד" שבוצע על ידי מטוסי חיל האוויר באזור בית לאהיה שבצפון הרצועה.

על פי הדיווח, השניים נפגעו מכלי טיס לא מאויש בעת שרכבו על אופנוע בצפון הרצועה, והם ככל הנראה נהרגו במקום. עם זאת, בצה"ל הכחישו את הדיווחים. בהודעה מטעם דובר צה"ל ביקשו להבהיר כי "בניגוד לדיווחים הפלסטינים לא בוצעה כל תקיפה ע"י צה"ל ברצועת עזה".

במקביל לכך, משרד הבריאות שברצועה דיווח אתמול על תקרית נוספת, במהלכה נפצעו ארבעה פלסטינים מירי של חיילי צה"ל ממזרח לחאן יונס. על פי הדיווחים, אחד מהם נפצע באורח קשה מירי בראשו.