על רקע ההסלמה בדרום, אלוף משנה קובי הלר, מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה, טען, בהקלטות שפורסמו הערב (חמישי) ב"חדשות עשר", כי מנהרות הטרור האחרונות שנחשפו "הן לא האחרונות שנביא". בנוסף, הוא אמר כי הפיתוח הטכנולוגי שמסייע באיתור המנהרות, "יביא בשורה בעוד כשנתיים", והבטיח לתושבים כי "אני מתחייב בשקיפות מלאה בהערכת המצב, אם הוא ישתנה תדעו". 



לדבריו, "כשהצד השני רואה שהנכס האסטרטגי שלו שהוא תת-הקרקע ההתקפי נשמט אחד אחרי השני, מנהרה אחת אחרי השנייה, הדבר הזה הוא אירוע מאוד משמעותי... הן לא המנהרות האחרונות שנביא".



הלר, שאמר את הדברים בעת שיחה עם תושבי עוטף עזה בקיבוץ נירים, לאחר השמדת מנהרת חמאס, ניסה להרגיע את החששות שלהם. בין היתר, אמר הקצין הבכיר כי "המנהרה עברה מתחת לגדר והייתה אמורה לצאת באחת מהחלקות... המנהרה הזאת לא היוותה שום איום על תושבי קיבוץ נירים".



מלבד זאת, הוא התייחס להשמדת המנהרה של הג'יהאד האסלאמי בחודש שעבר, כשאמר: "היה ברור שאם יש מחבלים שחוצים את הגדר, אמנם מתחת לאדמה אבל חופרים מנהרות בשטחנו, אז הדבר הזה הוא הפרה בוטה של הריבונות של מדינת ישראל, וכשאנחנו טיפלנו במנהרה אז היו שם מספר פעילים".



הוא הסביר, בעקבות ההסלמה בדרום, כי "הדינמיקה שיש כרגע היא כדור שלג שאנחנו מנסים לעצור אותו בכל דרך, יש בצד השני אנשים שהם לא רציונליים כמוני וכמוך ויש להם הזדמנות לעשות פה קצת ברדק, ואולי חמאס טיפה מעלים עין... אנחנו מקווים שעוד מעט זה יירגע והעסק פה יחזור לשגרה".



בתוך כך, בהתייחס לפיתוח הטכנולוגי שמסייע להתמודד עם המנהרות, אמר הלר כי "הדבר הזה יביא בשורה בעוד כשנתיים ועד אז תהיה תקופת ביניים שבה המכשול הולך לחתוך את המנהרות שקיימות, אם קיימות, בעוטף".