הערנות שמנעה פיגוע: פלסטיני בן 17 תושב מחנה הפליטים בג'נין, שהגיע הבוקר (ראשון) לעמדת הבידוק בכניסה לבית המשפט הצבאי "שומרון" שבאזור סאלם (חטמ"ר מנשה),הסמוך לצומת מגידו, נעצר על ידי לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל והמשטרה הצבאית לאחר שעל פי החשד על גופו היה מטען צינור. החשוד נעצר וחבלן משטרתי הגיע למקום והחל לפעול לנטרול המטען. 


החשוד, שנשא על גופו את מטען הצינור, היה לבוש מעיל אשר הושאר על הרצפה בהוראת הלוחמים. בבדיקה שביצע החבלן במעילו של החשוד שהיה כאמור מונח על הרצפה, נמצא מטען צינור נוסף והחשד הפך לשני מטעני צינור שנמצאים בזירה. בעקבות האירוע, הכניסה לבית המשפט נסגרה ועבודת החבלנים החלה. לאחר בדיקה נמסר מהמשטרה כי אחד המטענים שאותרו אכן הכיל חומר נפץ.

"לאחר נטרול מטען הצינור הראשון על ידי חבלן מג"ב (המטען שאותר על גופו של המחבל), ניתן לומר שאכן מדובר במטען צינור המלא חומר נפץ", נכתב בהודעת המשטרה. עוד הוסיפו במשטרה כי "בנוסף נמצאו במעיל מצית שככל הנראה הייתה אמורה לשמש להדלקת המטענים וסכין". הטיפול במטען הנפץ השני עדיין נמשך. הכניסה לבית המשפט נסגרה עם הדיווח על האירוע ועבודת החבלנים במקום נמשכת. הפלסטיני החשוד נעצר לחקירה. 
 

המטען שאותר על החשוד. צילום: דוברות המשטרה


שיפור במצבו של הלוחם שנדקר ברמאללה

ביום שישי אירע פיגוע דקירה בכיכר איו"ש שברמאללה, במהלכו נדקר לוחם מג"ב ונפצע באורח בינוני. הפלסטיני שהגיע למקום שלף סכין ודקר את השוטר, שפונה לקבלת טיפול רפאי בבית החולים שערי צדק בירושלים.

הפלסטיני נורה על ידי לוחמים אחרים שנטרלו אותו, ולאחר שהלוחמים התקרבו אליו הם זיהו שעל גופו הייתה חגורת נפץ ונטרלו את האיום. הבוקר נמסר מבית החולים כי חל שיפור במצבו של הלוחם וכי הוא כבר איננו מורדם ומונשם. עוד נמסר כי