המאבטח אשר אלמליח נפצע לפני כשבוע וחצי באורח קשה מאוד בפיגוע שאירע בתחנה המרכזית שבירושלים. מאז, הוא מאושפז בבית החולים "שערי צדק" בעיר ועד היום הוא נלחם. חלי בן הרוש, גרושתו של המאבטח סיפרה הערב (שלישי) בשיחה עם "מהדורה ראשונה" של קשת שבערוץ 12 על מצבו הקריטי.



"במוצאי שבת החלה הידרדרות קריטית במצבו ולפנות בוקר לא הצליחו להנשים אותו, לא הצליחו להכניס חמצן. עכשיו הוא מחובר למכשיר ECMO (שמחליף את פעולת הלב או הריאות במצבי קיצון - מ.א)", תיארה.



עוד הוסיפה בן הרוש כי "בשל הפציעה יש לו חור בריאות הן לא מצליחות להכיל את החמצן ולהתייצב. זו סכנת חיים קשה מאוד. אנו מתפללים לנס, פשוט מתפללים יום ולילה ולא זזים ממיטתו".  



זירת הפיגוע בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם



"הוא גיבור, מנע פיגוע גדול יותר"

כזכור, לפני כשבוע וחצי הגיע מחבל פלסטיני בן 24 אל הכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, כשהוא מחביא על גופו סכין. בעת הבידוק הביטחוני שלף המחבל את הסכין ודקר את אלמליח בלבו. אזרח שהבחין במחבל כשהוא נמלט, רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו. 
 
המחבל נוטרל ולאחר שנלכד הוא נלקח לחקירה בשיתוף פעולה בין חוקרי מחוז ירושלים ושב"כ. מהשב"כ נמסר כי למחבל, צעיר מאזור שכם, לא היה היתר עבודה בישראל, אלא היתר מרחב התפר. 
 
בנו של אלמליח, אופק, סיפר למעריב כי אביו מנע פיגוע גדול יותר, והביע את זעמו על הטיפול הרך, לדעתו, שהמדינה מעניקה למחבלים. "הוא יצא בן אדם גיבור כמו שאני תמיד מכיר אותו, חשד במחבל ומנע פיגוע שלא רק בן אחד היה נפגע ממנו, וזה בוודאות, גם חברת האבטחה שלו אומרת את זה. הוא יצא ענק, יש לו לב ענק, והוא ייצא מזה גדול בעזרת ה'. אני לא יודע למה אין עונש מוות למחבלים היום, ועוד לוקחים אותם לבית חולים אחר כך. זה גורם לי להרגיש גרוע מאוד".