בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) את מעצרה של הנערה הפלסטינית עאהד תמימי ואימה נרימאן תמימי בשלושה ימים. הן חשודות בעבירות של הסתה ותקיפת חיילי צה"ל. כזכור, אתמול נחשף תיעוד של תמימי ואימה מכות חיילי צה"ל בכפר נבי צאלח ביהודה ושומרון. החיילים לא הגיבו לפעולותיהן. אביה של הנערה אמר בראיון לחדשות עשר כי התנהגות הנערה כלפי חיילי צה"ל תימשך.



"אני סבור כי כל עוד הכיבוש קיים הסצנה הזאת תחזור שוב ושוב בחברה הפלסטינית", אמר באסם תמימי, אביה של הנערה. "לא נשתוק לנוכח הכיבוש הזה".
נערות פלסטיניות תוקפות חייל
ראש מועצת נבי צאלח, נאג'י תמימי, הצדיק אף הוא את התנהגותה. "בשביל להבין את הסרטון, עליך להבין את מה שהתרחש כאן ביום שישי. הצבא פרץ לכפר, תקף את כל תושבי הכפר". תמימי טען כי העובדה שהחיילים בסרטון עומדים במקום ולא תוקפים איש אינה מייצגת את שהתרחש. "זה רק ברגע מסוים", אמר.


עאהד תמימי עצמה סיפרה בעבר בראיון על פעולותיה. "כן, נשכתי חייל. גם לפני כן נשכתי חייל כשעצרו את אמא שלי", סיפרה. ב-2012, תמימי, אז ילדה קטנה, נראתה צועקת על חיילי צה"ל בסרטון אחר, שגם אז לא הגיבו. כשנשאל אביה של תמימי מה הסיבה להתנהגותה האלימה של המשפחה, אמר: "תשאל את הצבא שלך. אני לא הלכתי למקום מסוים כדי לחפש את החייל הזה ולעשות לו משהו. הוא זה שבא אליי הביתה". בנבי צאלח אומרים שהסרטונים מחזקים את מעמדה של הנערה כסמל להתנגדות בימי הזעם בשטחים.

תמימי מתעמתת עם מפקד אוגדת איו"ש ב-2012. צילום: אהוד אמיתון, טי.פי.אס
תמימי מתעמתת עם מפקד אוגדת איו"ש ב-2012. צילום: אהוד אמיתון, טי.פי.אס