כתב אישום הוגש היום (רביעי) בבית המשפט הצבאי נגד חברי חוליה של פעילי חמאס מהכפר תל, הסמוך לשכם. מכתב האישום עולה, כי ראש חוליית חמאס מהכפר, מועאד א-שתיה, תכנן לבצע פיגוע חטיפה ורצח של רב סרן אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, ושל חבר הכנסת יהודה גליק. על פי כתב האישום, א-שתיה למד על קורותיהם של השניים ואסף עליהם מידע. לבסוף, החליט לבצע את הפיגוע נגד מתנחל או חייל באזור. על פי הדיווח ב"כאן 11" התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של רשא החולייה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
 
כזכור, בשבוע שעבר הותר לפרסום אודות מעצר שלושה מחברי החוליה, ובחקירה עלה כי הם התכוונו להתחפש למתנחלים ולבצע פיגוע חטיפה של חייל או מתיישב מאחת מתחנות האוטובוס שבצמתים המרכזיים בשומרון, בסמוך לעיר שכם. מטרת הפיגוע הייתה לקדם משא ומתן לשחרור אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. 
 
החוליה, שנחשפה בחודש אוקטובר, הייתה מורכבת מפעילי חמאס מהכפר תל, הסמוך לשכם, ואנשיה היו מעורבים בתכנון הפיגוע. א-שתיה (26), פעיל חמאס המתגורר בתל היה ראש החולייה. הוא חשוד בכך שתכנן את הפיגוע, רכש אמצעי לחימה וגייס חברים נוספים לחוליה.
 
אליו הצטרפו מחמד רמדאן ואחמד רמדאן (19), פעילי חמאס המתגוררים גם הם בתל וחשודים בכך שגוייסו על ידי אשתיה והסכימו לשמש כחברי חולייה. הם עמדו בקשר עם עומר עצידה, פעיל חמאס וחבר מפקדת החמאס ברצועת עזה. מפקדת החמאס ברצועת עזה שימשה גורם מכוון ומממן, ומטרת הפיגוע היתה כאמור לקדם משא ומתן לשחרור אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל.