בועז הרפז, הנאשם היחיד ב'פרשת הרפז', פרסם פוסט בפייסבוק בו כתב כי בימים אלו נאלץ לגייס סכום כסף גדול לצורך הגנה משפטית לה זקוק והפנה אצבע מאשימה למשטרה, התייחס היום (חמישי) ב-103FM לדברים. "אלו רגעים קשים עבור מישהו שנאלץ לפנות לציבור כשהוא רגיל בעיקר לתת. קיבלתי את ההחלטה לבקש עזרה לאחר שהבנתי שהאופציה השנייה שלי היא למכור כליה. אני מעוניין לחזור לחיים נורמליים לאחר שמונה שנים של טלטלות". כשנשאל האם בעקבות החקירות ניתן לומר שאיבדת את הפרנסה השיב: "אפשר לומר זאת. במשך כל השנים הללו עברתי חיפושים בביתי, ארבעה מעצרים, חמש חקירות בגופים שונים ומשונים. לא יד אלוהים גרמה לי לאבד את פרנסתי אלא אנשים שפגעו ודאגו שאאבד אותה".

באוקטובר 2016 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום לבית משפט השלום כנגד סגן אלוף במילואים הרפז בגין קבלת דבר במרמה בנסיבת מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ושימוש הליכי משפט. באישום נטען שהרפז היה אחראי ליצירת מסמך מזויף שפגע לכאורה ברמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, ודימה בכזב מעורבות חיצונית לצורך מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל.

הצדדים רצו להימנע מלנהל את המשפט וקיימו מגעים מתקדמים מאוד להסדר טיעון לפני כמה חודשים. ההסכמות אז היו שהרפז יודה ויורשע בזיוף המסמך ושימוש במסמך מזויף וירצה כחצי שנת עבודות שירות אלא שברגע האחרון ההסכם לא הבשיל. על הפוסט שכתב הבוקר בו ביקש עזרה במימון משפטו סיפר בועז הרפז: "בפוסט שכתבתי לא פרסמתי את כל קו ההגנה שלי, אני אלך עד הסוף והציבור עוד יבין את כל הפרטים בפרשה שעד היום לצערי לא יכולתי לחשוף. הסכמתי להודות שכתבתי מסמך אך לא באמת יכולתי לכתוב אותו עקב היותי דיסלקט. אם הייתה מתקיימת חקירה בתחילת הדרך היו מגיעים לאמת".
"לא אני זה שהפיץ את המסמך אלא עוזר הרמטכ"ל באותה תקופה ארז וינר", טען הרפז. "כששאלתי איך הופץ המסמך ארז וינר טען שבני גנץ היה זה שהפיץ אותו למרות שלא כך היה. ארז אפילו לא הכחיש את הדברים בבית המשפט. אני לא ביקשתי להפיץ את המסמך לתקשורת". כשנשאל מדוע גבי אשכנזי לא רצה שבני גנץ יהיה הרמטכ"ל השיב הרפז: "אם הציבור ישמע את השיחות שהתנהלו באותה תקופה בלשכות הדברים יתבהרו. היו שיחות בין הרמטכ"ל לפוליטיקאים מכהנים שאינם רלוונטיים לתפקידי ביטחון והם עוד ישפכו אור על הפרשה".

"העוזר שלו וינר הפיץ את המסמך". גבי אשכנזי. צילום: מרק ישראל סלם
"העוזר שלו וינר הפיץ את המסמך". גבי אשכנזי. צילום: מרק ישראל סלם

"אני לא פוחד מאף אחד", אמר הרפז והוסיף: "אם הציבור רוצה לדעת מה קרה - אני אספר כי אין לי ברירה אחרת. זו הדרך היחידה שיש לי לצאת הדבר מהמצב אליו נקלעתי. שבעה ימים לפני שנעצרתי הגיע גורם משטרתי בכיר ביותר לעורך הדין שלי והציע עסקת טיעון, אותו גורם משטרתי בכיר הגיע ליועץ המשפטי לממשלה וסיפר לו שעליו להגיע לעורך הדין שלי כדי להגיע לעסקת טיעון וכי מתקיימת שיחה בין גורם משפטי מאוד בכיר לחלק מהאנשים שהולכים להיחקר שעות לאחר מכן, בסופו של דבר הואשמתי אני בשיבוש הליכי חקירה. אני מציע שהציבור ישפוט ויגיד אם מדובר בדבר ראוי או לא ראוי".
אילה חסון השיבה לדבריו בפליאה: "אתה טוען שגורמים בכירים מהמשטרה פנו לגורמים צבאיים שיסדרו לילדים שלהם תפקיד בצבא ולכן הם עשו להם פרוטקציה בחקירה?", ענה לה הרפז: " אלו העובדות שיש לי. הנושא כבר הוצף בחלק מהחומרים שפורסמו. יש לי שלוש מעטפות, באחת יש את החקירה שנכתבה, באחרת חקירה שהוקלטה וגם חקירה שלישית שהועברה למבקר המדינה. עברו שמונה שנים ואני עומד היום למשפט הציבור. היה לי חשש גדול מאוד מתגובת הציבור אך התמיכה והחיזוקים שאני מקבל הם העצומים".
עריכה: איתמר זיגלמן