מתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב (פולי) מרדכי קרא היום (שבת) לצלב האדום לשתף נתונים מהעימותים בגבול רצועת עזה שהתרחשו בשבוע שעבר, בהם מצא את מותו הנכה הפלסטיני אברהים אבו תוריא. ״לאחרונה, עלו טענות שצה"ל גרם למותו של אברהים אבו תוריא, שנהרג כאשר השתתף במהומות בגבול רצועת עזה", כתב מרדכי בפוסט בפייסבוק.

"בניגוד לשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת הפלסטינית, ולאחר תחקיר יסודי ומעמיק של צה"ל, אני מודיע בצורה ברורה שלא עלה מהתחקיר מידע שמצביע על כך שאברהים אבו תוריא מת מירי חי של כוחות צה"ל. לא נמצא כל ביסוס לדיווחים השקריים על כך שצלף ירה ופגע בו באופן ישיר ומכוון", אמר.

"לכן, פניתי לראש הצלב האדום, מר ז'ק דה מיו, וביקשתי ממנו לקבל את כל הנתונים והממצאים הקיימים - ובהם גם דו"ח האמבולנס שפינה את אבו תוריא, דוחות וממצאים של הרופאים בבתי החולים בעזה וכל נתון נוסף שקיים".





מרדכי תקף וציין כי הפלסטינים מפיצים שקרים בשבוע האחרון בדבר מעורבות צה"ל במותו של הנכה. "בואו נשים סוף לחרושת השמועות, ההגזמות ומסכת השקרים שמלהטות את השיח ומסיתות לעוד אלימות. ישנן יותר מידי שאלות ואי בהירויות סביב מותו של אבו תוריא, ואנו מציעים להגיע לחקר האמת".