כשהוא טעון ברגשות קשים, וכאשר בני משפחתו לצידו, התייצב היום (ראשון) בועז קוקיא, אביו של רון יצחק קוקיא ז"ל, החייל שנרצח ביום חמישי לפני שבוע וחצי, בבית המשפט, על מנת להיות נוכח בפתיחת משפטם של רוצחי בנו. בריאיון נרחב ב-103FM לבן כספית ואריה אלדד, סיפר האב השכול על התהליך הקשה אותו הוא עובר, ודרש את החזרתו של עונש המוות, בעיקר כלפי רוצחים ישראליים.



"אנחנו לא נירתע מרוצחים כאלה, זה חלק מהטרור שמלווה אותנו מלפני קום המדינה וגם אחריה. צריך להעניש אותם בצורה מיטבית, הכי חמורה שיש, ולעשות את הדבר הכי טוב למדינה. צריך אפילו דווקא להחמיר יותר בכל הקשור לישראלים, זה אפילו יותר מאשר לפלסטינאים, משום שהם ישראלים, עם תעודת זהות, יש בהם אמון. המדינה מעניקה להם שירותים ומסגרות, והם מועלים ובוגדים באזרחים ובערכיה. נכון ששוב יעלו את הקונספציות המשפטיות או הביטחוניות שאומרות שזה לא נכון, אני לא מסכים איתם. זה ייתן הרתעה וישפיע. גם, אגב, ליהודים שרוצחים על רקע לאומני, כמו עמי פופר, גם להם מגיעים עונשי מוות. צריך להשית אותם. ואחד המעשים האלה, שאזרח ישראלי רוצח אזרח אחר".
"ההיגיון שלי הוא הפוך. דווקא אזרח ישראלי, שהוא אזרח המדינה, האישור אליו צריך להיות הרבה יותר חמורה. שם הם חצי מדינה בהתהוות, עוד לא כלום. מצד אחד לשלב ובהשקעה ובהידברות, אבל העשבים השוטים, צריך אותם. שניהם יש להם אויבים מבית, יש אויבים מתוך ישראל, שצריך לטפל בהם. אולי זה לא נעים לשמוע, אבל זאת דעתי.

ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר היום שהוא מתנגד לעונש מוות
"אני יודע, ומכבד את עמדתו של ראש השב"כ, רק שאני חולק על דעתם. על כולם לכבד את זה. אתה יודע שיש עונש כזה. החוק קיים, רק שהתביעה הצבאית תבקש, ואז הסמכות עוזרת".
אתה עומד שם מולם, ומה אתה מרגיש?
"אעשה כל מה שבידי כדי לוודא שהם לא ישוחררו. דרך בקשה לעונש מוות, ובין אם לעקוב אחר זה, שאם הם חס וחלילה יהיו בעמדת שחרור, שלא ישתחרר מהכלא הרוצח הראשי וגם לא השני. וזה לא מובטח. אני אעקוב אחריהם ואחרי המשפחה שלהם, גם בקטע הכלכלי. יש שם עבריינות מצד ההורים, וגם יפעלו כלכלית נגד ההורים עצמם. בפשיטה תפסו שם רכב וכסף".

"הם יתעסקו בבתי משפט, הדברים האלה יעלו הון למדינה, ומעבר למותו של הבן שלי, אבל גם לפעול נגד המסיתים, אלה גם בכנסת. אח"כ אומרים שאנחנו מדינה רוצחת, לא ייתכן שאלה יהיו חברי כנסת. צריך להעיף אותם מהכנסת ולדאוג שבכנסת יהיו אנשים עם ביקורת, אבל נאמנים למדינה. אעקוב אחרי רוצחי בני ומשפחתם, אפעל נגדם גם כלכלית".

בועז קוקיא ובני משפחתו, היום. צילום: יאסר עוקבי
בועז קוקיא ובני משפחתו, היום. צילום: יאסר עוקבי