פלסטיני בן 16, תושב מחנה הפליטים ג'נין, שהגיע היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי שומרון הסמוך לכפר סאלם, נעצר ע"י לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל ולוחמי המשטרה הצבאית, לאחר שעל גופו התגלה ככל הנראה מטען צינור. הוא נעצר והועבר לחקירת גורמי הביטחון. 



החשוד הגיע למקום בלי תעודת זהות, כשהוא לבוש בטריינינג. לאחר שהחשיד את הכוחות וגלאי המתכות בעמדה אף התריע כי החשוד נושא על גופו חומר מתכתי, ביקשו השוטרים מחשוד לפשוט חולצתו ואז אותר מטען החבלה. בעקבות המקרה, נסגרה הכניסה לבית המשפט והכוחות שבמקום פועלים לבידוד הזירה וחבלן משטרתי הוזעק למקום.



מדובר במקרה השני תוך שבועיים בו אותר חשד למטען חבלה באותו בית משפט. רק לפני כשבוע וחצי הגיע למקום פלסטיני בן 17 תושב מחנה הפליטים בג'נין. הוא עמד בעמדת הבידוק בכניסה לבית המשפט הסמוך לצומת מגידו, ונעצר על ידי לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל והמשטרה הצבאית לאחר שעל פי החשד על גופו היה מטען צינור. הפלסטיני נעצר וחבלן משטרתי הגיע למקום והחל לפעול לנטרול המטען.



מתחת למעיל אותר מטען נוסף


החשוד, שנשא על גופו את מטען הצינור, היה לבוש מעיל אשר הושאר על הרצפה בהוראת הלוחמים. בבדיקה שביצע החבלן במעילו של החשוד שהיה כאמור מונח על הרצפה, נמצא מטען צינור נוסף והחשד הפך לשני מטעני צינור שנמצאים בזירה. לאחר בדיקה נמסר מהמשטרה כי אחד המטענים שאותרו אכן הכיל חומר נפץ.



"לאחר נטרול מטען הצינור הראשון על ידי חבלן מג"ב (המטען שאותר על גופו של המחבל), ניתן לומר שאכן מדובר במטען צינור המלא חומר נפץ", נכתב בהודעת המשטרה. עוד הוסיפו במשטרה כי "בנוסף נמצאו במעיל מצית שככל הנראה הייתה אמורה לשמש להדלקת המטענים וסכין".



המטען שאותר על החשוד. צילום: דוברות המשטרה