לא רק ירושלים: ישראל וארצות הברית חתמו על מסמך הבנות המפרט תוכנית פעולה אסטרטגית משותפת מול הפעילות האיראנית באזור, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות עשר, שציטטו בכירים בממשל האמריקאי. המסמך נחתם לפני שבועיים בוושינגטון, במפגש בו נכחו ראש המועצה לביטחון לאומי של ישראל, מאיר בן שבת, ומקבילו האמריקאי, הרב מקמאסטר, וכן נציגים של זרועות מודיעין של שתי המדינות. 

על פי הדיווח, בכיר בממשל האמריקאי, אמר כי לאחר יומיים של שיחות, גיבשו הצדדים מסמך הבנות משותף בנושא האיראני. לדבריו, המסמך נועד לתרגם את נאומו של הנשיא טראמפ בנושא איראן מלפני כמה חודשים להגדרת מטרות אסטרטגיות משותפות בנוגע לאיראן וקביעת יעדים לפעולה.
על פי המסמך יוקמו צוותי עבודה שיתמקדו במספר נושאים: הפעילות האיראנית בסוריה, נושא הגרעין האיראני ונושא הטילים הבליסטיים. עוד סוכם כי ישראל וארצות הברית יקיימו פעילות חשאית ודיפלומטית לבלימת הגרעין האיראני וייערכו לתרחישי הסלמה מול איראן וחיזבאללה.

עוד נאמר בדיווח, כי פקידים ישראלים בכירים אישרו את הסיכומים, שמהדקים את שיתוף הפעולה בין המדינות בהתמודדות עם האתגרים באזור: "ישראל וארה"ב רואות עין בעין את המגמות ואת התהליכים באזור, בייחוד מול איראן, והגיעו להסכמות בנוגע לאסטרטגיה ולמדיניות הנדרשת ביחס להם. הסיכומים שהושגו מתייחסים לתפיסה הכללית וגם ליעדים קונקרטיים לדרכי פעולה ולאמצעים שיושקעו לשם השגתם. גם אנחנו וגם האמריקנים מרוצים מאוד מהסיכומים האלה ומהידוק המחויבות להתמודדות המשותפת גם עם האתגרים וגם עם ההזדמנויות באזור".